گروگانگیری نابغه ایرانی توسط آمریکا+ عکس

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وضعیت دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا اظهار داشت: ما دست مان به ایشان نمی رسد و موضوع به وزارت امور خارجه سپرده شده که در تلاش و پیگیری هستند.

وی با بیان اینکه در این باره برخورد دشمنانه است، ادامه داد: شرایط و روند این مسئله عادی نیست و خانواده این استاد برجسته هم به شدت پیگیر هستند و امیدوارم خبر خوشی به زودی دریافت کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اطلاعات جدید و دقیقی از ایشان ندارم، تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل تجربه و تخصص وزارت امور خارجه این موضوع را از طریق آن ها پیگیر است و امیدوارم با اقدامات کارشناسی و سریع راه حل مناسب را پیدا کنند.

دکتر مسعود سلیمانی از محققان و پژوهشگران حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، ۱۵ مهر ماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد، اما پیش از ورود به خاک کشور آمریکا به علت نامعلومی از سوی پلیس این کشور دستگیر و زندانی شد. این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، توسط یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد و برخلاف تمامی پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی در حال حاضر چندین ماه از دستگیری این دانشمند ایرانی می‌گذرد.

تاکنون هیچ گزارش رسمی در خصوص دلیل بازداشت این دانشمند ایرانی از سوی دولت آمریکا اعلام نشده است، این در حالی است که این استاد از بیماری مزمن سندرم روده تحریک‌پذیر رنج می‌برد و هم اکنون از لحاظ روحی و جسمی وضعیت فوق‌العاده ناراحت‌کننده‌ای قرار دارد و دولت آمریکا اجازه درمان هم به این دانشمند ایرانی نمی‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟