به گزارش حوادثی رکنا، سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در ششم مرداد 98 در پی وقوع یک فقره سرقت از بیمارستانی در شمال تهران و درگیری سارقان با نگهبان بیمارستان به هنگام فرار، ماموران کلانتری 164 قائم، وارد عمل شده و چهار تن از متهمان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با توجه به شکایت های مطرح شده از سوی کارکنان بیمارستان مبنی بر سرقت لوازم بیمارستان و لوازم شخصی از جمله تلفن های همراهشان، متهمان برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

وی افزود: با شروع اقدامات پلیسی، متهم اصلی پرونده که معتاد بود به 14 فقره سرقت از مدارس در منطقه یک تهران، 2 فقره سرقت از مغازه ای در محله ازگل و دارآباد و همچنین به سرقت از بیمارستانی در شمال تهران و یک مساجد منطقه کاشانک اعتراف کرد و در اظهارات خود عنوان داشت به دلیل اعتیاد به شیشه و سن و سال کمتر نسبت به همدستانش به اجبار از سوی آنها برای تامین هزینه مواد مخدر (شیشه) به سرقت از اماکن اقدام می کند.

سرهنگ دستخال، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، سه متهم دیگر پرونده به نیز به همدستی با متهم اصلی در انجام سرقت‌ها اعتراف کردند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: در ادامه تحقیقات اموال مشخص شد متهمان اموال مسروقه را به یک مالخر اموال مسروقه در محله دارآباد در قبال جای خواب و مواد مخدر می فروشند، که با هماهنگی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34تهران، با استفاده از اقدامات پلیسی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی، این متهم نیز دستگیر و روانه پلیس آگاهی شد.

به گفته سرهنگ دستخال، این متهم نیز به جرم خود اعتراف کرد و به همکاری با ساراقن اقرار نمود و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی اموال مسروقه از جمله ساعت مچی، لپ تاپ، تلفن همراه و تعدادی تجهیزات بیمارستانی از جمله دستگاه سی تی اسکن و دارو، کشف شد.

وی اظهار داشت: با دستور قضائی، متهمان روانه زندان شده و مالخر اموال مسروقه برای ادامه روند تحقیقات و شناسایی سایر همدستانش در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ،در پایان خاطرنشان کرد: سارقان، معتاد به مواد مخدر (شیشه) بوده و دارای سوابق متعدد ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر، نزاع و درگیری و سرقت هستند و در شرایطی شبیه به کارتن خواب‌ها در باغ‌های اطراف دارآباد به سر می‌بردند و با سرقت از اماکن دولتی هزینه مواد مخدر مصرفی را تامین می کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟