چرا نجفی از ادعای ارتباط میترا استاد عقب نشینی کرد؟+جزییات

به گزارش رکنا ، امروز دیگر ماجرای قتل میترا استاد به دست همسرش محمدعلی نجفی یا همان دکتر نجفی به پایان خود نزدیک می‌شود. دو ماه و نیم گذشته، رضایت داده شده و حالا او در آستانه‌ی رهایی از ماجراست.

خب می‌دانید که پای ما هم در این پرونده باز شده بود و همکارم در دادسرای جنایی و در جلسات دادگاه به عنوان مطلع حاضر شد. برای همین هم حساسیت‌های افکار عمومی در این مدت روی ما زیاد بود و هم حساسیت‌های ما درباره‌ی آن فوق العاده بود. پرسش‌هایی که در این مدت وجود داشته و دارد را مرور می‌کنم:

چرا آقای نجفی در ابتدا ادعاهایی درباره‌ی میترا استاد کرد اما بعد عقب نشست و آنها را در دادگاه تکرار نکرد؟ از جمله درباره‌ی ارتباطات استاد با برخی نهادها و همینطور فشار برخی نهادها برای ازدواج با استاد با مهریه‌ی بالا.

واقعا میترا استاد چه چیزهایی داشت که نگفت؟ خب با ما که تماس گرفته بود فقط از مسایل خصوصی خانوادگی می‌گفت اما برادرش بارها ادعا کرده چیزهایی درباره‌ی نجفی می‌خواسته بگوید و می‌گوید که آنچه قرار بوده به ما بگوید را به او هم گفته است. دوستان اصولگرا هم در این میان مدعی هستند که می‌خواسته چیزهایی علیه اصلاح‌طلبان بگوید! اگر کسی اطلاعی دارد چرا تا امروز نگفته، چه برادرش و چه اصولگرایان مدعی.

آیا نجفی نمی‌توانست به قول عبدالرضا داوری عضو دفتر احمدی نژاد، با «برونسپاری» میترا استاد را از سر راه خود بردارد؟ این از نقاط عجیب ماجراست. کاری به لفظ برونسپاری آقای داوری ندارم که چندی بعد گردن خودش را هم گرفت! اما اگر نجفی به دنبال چنین جنایتی بود قاعدتا به چنین چیزی فکر می‌کرد.

نجفی می‌گوید که به میترا استاد پیشنهاد طلاق داده اما نمی‌پذیرفته است. او در نهایت مجبور به قتل او شده، پس آیا پذیرفتنی است که خودش برای طلاق اقدام نکرده چون استاد موافق نبوده؟ اگر اینقدر برای او احترام قائل بوده که نباید او را می‌کشت. آیا میترا استاد پولی برای طلاق و مهریه می‌خواسته و نجفی نداشته یا نمی‌خواسته بدهد؟ خب او که حالا پولها را داده، پس این قابل باور نیست. فرض کنیم نجفی تمایل داشته که حتما طلاق با رضایت میترا استاد باشد؛ چرا میترا استاد طلاق را نمی‌پذیرفته است، حتی در برابر پول؟

مگر مسعود استاد مشاور نجفی در زمان شهرداری نشده بوده، پس چرا این رابطه هیچ وقت به صورتی شفاف مطرح نشده است؟ او در چه فرآیندی به این مسوولیت - ولو غیررسمی - رسیده بود؟

حالا که رضایت داده و گرفته شده، چرا واقعیت گفته نمی‌شود که چطور رضایت داده شده و حتی ادعا می‌شود که «معامله» نشده؟ یعنی شنیده‌ها که چند میلیارد پول و چند میلیارد هم چک داده شده همه دروغ است و وقت اذان صبح بدون هیچ معامله‌ای بخشیده شده؟ رضایت حق شماست اما دروغ کاری اخلاقی نیست، لطفا هر آنچه بوده شفاف شود.

ما نمی‌دانیم که میترا استاد که بوده و در این ماجرا چه می‌کرده است اما هر وقت به این نوع رضایت عجیب و فوری فکر می‌کنم، یاد آن صحنه می‌افتم که دخترک پولدار با تبختری بر سر جنازه‌ی پسرکی که با او تصادف کرده بود گفت: «کشتم که کشتم، دیه‌اش رو میدم». این فقط یک سوال است: آیا نجفی روی اینکه پول خون معامله خواهد شد حساب کرده بود؟

کسانی که میترا استاد نجفی را به ارتباط با آنها تهدید می‌کرد چه کسانی بودند؟ چه خبر است در حاشیه‌ی سیاست؟ آیا تق کسانی دیگر هم در نزدیکی انتخابات در خواهد آمد؟ چرا لااقل آنها که از این مسایل باخبر بودند محکم‌تر نایستادند تا آقای نجفی به جای شهرداری به زندگی خصوصی خود برسد و این ماجرا پیش نیاید که هم جانی از دست برود و هم آبرویی ریخته شود؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟