ناگفته هایی از حاشیه های پرونده نجفی در قتل میترا استاد که هنوز ابهام دارند! + جزییات

به گزارش رکنا، «نجفی فراری شد» این نخستین حاشیه بعد از قتل میترا استاد در برج آرمیتای سعادت‌آباد بود که واکنش‌های عجیبی را درپی داشت.

مرد محبوب سیاست دست به اسلحه شد

هنوز اثری از نجفی نبود همه در جست و جویش بودند و قاتل بودن او برای هیچکس قابل قبول نبود اما واقعیت داشت و مرد سیاست ایران، که شخصیتی محجوب داشت، با شلیک به همسر دومش صحنه قتل را با جا گذاشتن نامه افشاگرانه‌ای ترک کرده بود.

وقتی خبر فرار نجفی  انتشار یافت همه دست به کار شدند و آن را تکذیب کردند البته به جز پلیس و بازپرس جنایی که مشخص بود با خواندن نامه‌ای به امضا و قلم نجفی مطمئن بودند قاتل میترا استاد کسی جز شوهر سرشناسش نیست!

غروب پرحاشیه شب اول قتل

هنوز غروب نشده بود که حاشیه دیگری در این پرونده رقم خورد احترام بیش اندازه رئیس پلیس آگاهی تهران و افسران جنایی به مردی که قاتل بود و خودش را به همراه کلت کمری‌اش تسلیم پلیس کرده بود.

دوربین صداوسیما همه این تصاویر را ضبط کرد و این بار برعکس هر پرونده قتل دیگری کامل پخش کرد. پذیرایی از نجفی در ماه رمضان با چایی و سپس اجازه دادن به گزارشگر صداوسیما که کلت کمری- آلت قتاله- را به دست بگیرد و گلوله‌هایش را بشمارد جنجالی به پا کرد.

وزیر در لباس زندان

فردای آن روز به تلافی روز نخست و نجفی با لباس مخصوص متهمان بازداشتگاه پلیس آگاهی پای در اتاق سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گذاشت.

این درحالی بود که از شب گذشته خونسردی و خنده‌های گاه و بی‌گاه نجفی باز حاشیه‌هایی داشت.

او به‌راحتی اقرار کرد از نامه سرصحنه حرفی به میان نیاورد اما از اینکه سایه‌هایی در زندگی او و میترا استاد وجود داشتند را بوضوح بیان کرد.

حاشیه‌های پرستو بودن

همین کافی بود تا حاشیه‌ای مبنی بر اینکه میترا استاد پرستو بوده است برجسته‌تر شد!

از سوی دیگر آقازاده‌ای با سوءاستفاده از عکسی که نشان می‌داد خبرنگاران دور نجفی ایستاده‌اند تا با او گفت‌وگو کنند و تشبیه آن به عکس کفتارها حاشیه و جنجالی جدید به وجود آورد.

حساسیت پرونده روز به روز بیشتر می‌شد و بعد از این جلسه بازجویی فضاهای خبری بسته شد اما حاشیه‌ها هر روز بیشتر می‌شد.

بلافاصله عکس‌ها و صوت‌هایی در فضای مجازی انتشار یافت که نشان می‌داد میترا استاد با نفوذش نزد نجفی اقدامات پنهانی در شهرداری تهران داشت که البته این موارد هیچگاه مورد توجه مقامات قضایی گرفته نشد و در مسیر تحقیقات تاثیری نداشت.

قتل میترا استاد باعث شد چگونگی آشنایی و ازدواج نجفی با این زن، که برخلاف خاندانش که اهل حق هستند و فقط میترا شیعه شده بود، بیشتر برملا شود.

خودکشی شهردار سابق تهران در هتل لاله

ماجرای تکذیب شده خودکشی نجفی در هتل لاله از زبان خود ایشان تائید شد! همسر اول و دخترش جزییات شب خودکشی را عنوان کنند! نجفی از اینکه در سمت شهردار چگونه به میترا استاد دلبسته شده بود را فاش کرد.

این‌ها همه حاشیه‌های پنهان یکی از مردان سیاست ایران بود! که بعد از قتل میترا هر ساعت بخشی از آن فاش می‌شد!

رسیدگی به جنجالی‌ترین پرونده جنایی 40 سال گذشته با سرعت

صدورکیفرخواست در کمتر از 10 روز برای چنین پرونده مهمی نیز حاشیه‌ساز شد همه حقوقدانان انگشت به دهان ماندند چراکه روند تحقیقات با در نظر گرفتن اینکه باید نظریه آسیب شناسی پزشکی قانونی اعلام می‌شد که پروسه‌ای طولانی دارد انحصار وراثت میترا استاد صورت می‌گرفت که باز طولانی است کارشناسان اسلحه شناسی باید اظهار نظر دقیق می‌کردند که نیاز به زمان داشت صدور کیفرخواست فوری دور از ذهن بود اما قوه قضاییه تاکید کرد روند بررسی دقیق و درست بوده است.

حکایت وکیلی که نجفی عزل کرد

یکی از پرحاشیه‌سازترین طرفین پرونده وکیل طباطبایی بود که از ابتدا وکالت نجفی را به همراه خانم وکیل عقبایی و وکیل جنایی سرشناس به نام حمید گودرزی بر عهده داشت.

هرچقدر وکیل گودرزی چراغ خاموش قدم بر می‌داشت وکیل طباطبایی جنجال‌سازی می‌کرد و در هر مصاحبه و محفلی به پرستو بودن میترا استاد و خیانت زنانه به شوهرش به‌خاطر ارتباط با مردان غریبه چه قبل و چه بعد از ازدواج با نجفی و مهدورالدم بودن مقتوله اصرار می‌کرد.

همین جنجال‌ها باعث شد مسعود استاد، برادر میترا، واکنش نشان دهد و با اعتراض به وکیل طباطبایی او را دروغگو خطاب کند.

قرائت کیفرخواستی با ابعاد غیر علنی در دادگاه علنی

تا زمان محاکمه نجفی در دادگاه کیفری استان تهران همه این حاشیه‌ها و به قول مدعیان افشاگری ها با کمی تغییر و یک کلاغ چهل کلاغ تکرار می‌شد و همه منتظر بودند تا نجفی نیز سوار بر موج مطالب رسانه‌ای در جلسه دادگاه با اتهام بستن به میترا استاد و تخریب شخصیت او به‌ویژه اصرار بر مهدورالدم بودن روزنه‌ای برای نجات جان خود از قصاص پیدا کند.

همین تصور باعث شده بود عنوان شود بخشی از پرونده غیرعلنی رسیدگی می‌شود.

دادگاه شروع شد و نخستین حاشیه پررنگ توسط نماینده دادستان تهران در قرائت کیفرخواست کلید زده شد.

هیچکس تصور نمی‌کرد نامه‌ای که از روز نخست قتل مورد سوال همه بود و متنش محرمانه مانده بود پشت تریبون واو به واو خوانده شود.

محتوای نامه به قلم نجفی چیزی نبود جز همان جنجال‌های وکیل طباطبایی! نجفی در نامه به چگونگی آشنایی غیرمتعارف خود و میترا اشاره کرده و اسم از مردان زیادی برده بود که قبل از ازدواج او و میترا با همسر دومش رابطه داشتند یا حتی چگونگی شیعه شدن میترا استاد که به‌خاطر یک دیپلمات بود، تحت فشار بودن از سوی میترا و کسانی‌که نجفی ردپای آنها را در زندگی‌اش می‌دید و همیشه تصور می‌کرد یک ارگان همسر او را تحت کنترل دارد! و ... اینکه نامه طوری بود که نشان می‌داد نجفی قصد خودکشی داشته است.

آنقدر این نامه جنجال‌ساز بود که قاضی کشکولی به معاون دادستان تذکر داد بهتر بود در جلسه غیرعلنی قرائت می‌شد.

بعد از این حاشیه بزرگ تصور می‌رفت نجفی نیز در این مسیر حرکت کند اما شب قبل از جلسه دوم دادگاه نجفی ناگهانی وکیل طباطبایی را در پرونده‌اش عزل کرد و همین خودش حاشیه جدید بود چراکه خیلی‌ها عنوان کردند توافقی پشت پرده به وجود آمده تا نجفی در قبال سکوتش رضایت بگیرد.

توافقی در کار نیست

مسعود استاد در این برهه هرگونه توافق و دخالت در عزل وکیل طباطبایی را تکذیب کرد اما از این اتفاق ابراز رضایتمندی داشت. او گفت خانواده اش اختیار تام به او داده‌اند و چیزی جز قصاص نجفی نمی‌خواهند.

روز نخستین مرحله دفاعیات نجفی او تنها اختلاف یک‌ساله خانوادگی را علت اقدام خود دانست و اصرار کرد فقط برای ترساندن میترا کلت را با خود به حمام برده بود و اگر میترا نمی‌ترسید و دست به شانه‌های او نمی‌گذاشت قتلی رخ نمی‌داد!

میترا را دوست داشتم

نجفی ابراز پشیمانی کرد و اینکه میترا استاد را دوست داشت! و بعد از قتل می‌خواسته از بالکن پایین بپرد و خودکشی کند!

در جلسات بعدی هیچ اشاره‌ای به نامه و هیچ ادعایی مبنی بر مهدورالدم یا پرستو بودن میترا استاد نشد و نجفی و وکیل گودرزی شلیک غیرمستقیم و مرگ میترا استاد به‌خاطر اصابت گلوله کمانه شده را تنها دفاع خود برای قتل غیرعمد دانستند و ...

عکسی جنجالی در حاشیه جلسه و رد حضور رئیس دولت اصلاحات

با ختم رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد یک عکس خیلی حاشیه‌ساز شد عکسی که نجفی برخلاف خنده‌های همیشگی‌اش حتی در صحن دادگاه، این بار با رگ گردنی برجسته و صورتی جدی با برادر میترا استاد حرف می‌زد و چهره‌اش طوری نبود که تصور شود درحال گرفتن رضایت است!

مسعود استاد بعد از صدور حکم قصاص برای نجفی توسط دادگاه روی خواسته‌شان که همان قصاص بود پافشاری کرد و این درحالی بود که ماجرای دخالت رئیس دولت اصلاحات و وعده پول میلیاردی برای گرفتن رضایت از خانواده میترا استاد مرتب تکذیب می‌شد.

خبر اخذ رضایت از سوی طباطبایی و خزعلی

اما تیرخلاص را باز هم وکیل معزول یعنی علیزاده طباطبایی و این بار همراه با چهره‌ای سیاسی و پرحاشیه یعنی خزعلی شلیک کردند. آنها در ویدیویی ادعا کردند بخش رضایت از قصاص نجفی بسته شده چراکه با خواسته رئیس اهل حق، که خانواده میترا استاد مرید آن هستند، آنها از خونخواهی دخترشان گذشت کرده‌اند و رضایت حاصل شده است.

صدور حکم قصاص و اعتراض نکردن معنادار متهم و وکیل

همزمان با انتشار این ویدیو ناگهان سکوت عجیبی توسط مسعود استاد صورت گرفت. او که مرتب از قصاص می‌گرفت این بار سکوت معناداری داشت جالب اینکه وکیل نجفی هم بسیار ماهرانه اعلام کرد تا آخرین روز مهلت 20 روزه اعتراض به حکم اقدامی نخواهد کرد چراکه اگر رضایت حاصل شده باشد نحوه اعتراض فرق خواهد داشت.

اعلام بخشش اینستاگرامی همزمان با طلوع خورشید

این پرونده بدون حاشیه نماند چراکه ساعت 4 بامداد دیروز، 23 مردادماه، یعنی دو ماه و نیم از زمان وقوع این قتل که هفتم خرداد ماه رخ داده بود، مسعود استاد با پست‌های دنباله‌دار در فضای اینستاگرام خبر از رضایت و بخشش اولیادم از قصاص نجفی داد، اقدامی که عجیب به نظر می رسید.

مسعود استاد در این پست‌هایش باز به طباطبایی (وکیل سابق نجفی) تاخت و با جملاتی سعی کرد از شایستگی‌هایش بگوید تا دیگران تصور نکنند او از رانت خواهرش و نجفی بهره برده و در واقع به حاشیه‌هایی پاسخ داد که بعد از قتل خواهرش دامان او را گرفته بود.

هنوز این پرونده به خط پایان حاشیه‌ها نرسیده و باید منتظر بمانیم تا حاشیه‌های جدید رونمایی شوند. تنها اتفاق قاطع اینکه نجفی قصاص نمی‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟