دکتر پلید با قرص زنان را وادار به زایمان می‌کرد ! / خانم پرستار پس از 30 سال مجوز پزشکی این مرد خارجی را باطل کرد + عکس

به گزارش رکنا، آقای شوئن با استفاده از قرصی که می‌توانسته است جان مادران و نوزادان را در معرض خطر قرار دهد، القای زایمان را انجام می‌داده است. موضوع زمانی فاش می‌شود که یکی از پرستارها متوجه این موضوع می‌شود.

آقای دکتر پائول شوئن، که بیش از ۳۰ سال در بیمارستان عمومی نورث‌یورک تورنتو کار می‌کرد، تلاش داشته است که با انجام زایمان‌های بیشتر، درآمد خود را افزایش دهد؛ به ویژه در آخر هفته‌ها، که می‌توانسته است برای تولد هر نوزاد، صورتحساب بیشتری صادر کند.

بر اساس اسناد بیمارستان نورث یورک که توسط نشریه کانادایی تورنتو لایف مشاهده شده است، شوئن بدون جلب رضایت زنان باردار، داروی میزوپرستول به آن‌ها می‌داده است، تا مطمئن شود که زایمان‌ها در شیفت او و در آخر هفته‌ها انجام می‌پذیرد.

این دارو که می‌تواند موجب نرم شدن دهانه‌ رحم و ایجاد انقباضات در آن شود، یکی از دو دارویی است که به عنوان بخشی از فرایند سقط جنین پزشکی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این داروها در چارت‌های بیماران ثبت نمی‌شد و زنان باردار، هیچ اطلاعی نداشته‌اند که دکتر شوئن برای القای زایمان، از چنین داروهایی استفاده می‌کند.

یک پرستار متوجه موضوع می‌شود

سال ۲۰۱۶ بود که یک پرستار هنگام آزمایش پس از تولد، قرص سفید رنگ و کوچکی را در واژن یکی از بیماران پیدا کرد.

بعد از این که پرستار موضوع را با شوئن و مسئولان بیمارستان در میان گذاشت، شوئن استفاده از این داروها را تایید کرد.

تحقیقات بیشتر نشان داد که پرستاران دیگر هم طی سال‌های گذشته چنین قرص‌هایی را مشاهده کرده‌اند.

شوئن ظاهرا به منظور افزایش درآمد خود به دنبال طلاق همسرش در سال ۲۰۱۲، دست به چنین کاری زده بود. او آخر هفته‌ها، که نرخ هر زایمان به ۵۶۸ دلار افزایش می‌یافت، القای زایمان انجام می‌داده است. او با القای زایمان می‌توانست تعداد زایمان‌هایی که در روز انجام می‌داده است را هم کنترل و تنظیم کند. هزینه زایمان در روزهای هفته ۳۷۸ دلار بوده و از این طریق صورتحساب‌های بیشتری صادر می‌کرده است.

در بیمارستان نورث یورک هر پزشک چه تعداد زایمان می‌تواند در ماه داشته باشد؟

بیمارستان نورث‌ یورک تعداد زایمان‌های هر متخصص زنان و زایمان را به ۵۰ مورد در هر ماه محدود کرده است، ولی شوئن در سال مالی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، بطور میانگین در هر ماه ۵۸ زایمان انجام داده است. نکته جالب این است که ۴۶ درصد از این زایمان‌ها در آخر هفته‌ها صورت پذیرفته است. در اسناد منتشر شده آمده است که پرستاران گفته‌اند که زایمان‌های آخر هفته‌ها، غالبا سریع و گاهی نیز به طرز مخاطره‌آمیزی، اتفاق می‌افتاده است.

سرانجام دکتر پائول شوئن چه شد؟

شوئن بعد از آن که در سال ۲۰۱۶ استفاده از داروی میزوپرستول را برای القای زایمان پذیرفت، بازنشستگی خود را اعلام کرد و از سوی کمیته‌ انضباطی انجمن پزشکان و جراحان، تحت تحقیق و بررسی قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۸ موافقت کرد که بیش از ۴۰ هزار دلار جریمه بپردازد و مجوز پزشکی او در انتاریو نیز ابطال شد.

داستان آن که پرستاران چگونه سر از کارهای شوئن در آوردند، سرانجام توسط مایکل لیستا، خبرنگار تورنتو لایف و بعد از آن آشکار شد که او توانست به اسناد بیمارستان دسترسی پیدا کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟