"ادریس حاجی پور" به اتهام فساد فی الارض دادگاهی شد+ عکس

به گزارش رکنا، معاون دادستان بوشهر گفت: براساس کیفرخواست این پرونده متهم ردیف اول "ادریس حاجی پور" به اتهام فساد فی الارض، اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری کلان و باندی، متهم ردیف دوم "محمد مهدی حاجی پور" به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری کلان و "محمد بهشتی" متهم ردیف سوم به جرم معاونت در اختلال در نظام اقتصادی محاکمه شدند.

حجت عبداللهی روز چهارشنبه افزود: متهم ردیف اول این پرونده یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ اختلاس کرده و سه هزار و ۲۱۷ نفر شاکی دارد.

وی بیان کرد: تاکنون از این میزان ۲۶۰ میلیارد ریال در ۲ مرحله به شاکیان پرداخت شده و با توجه به اینکه این مبلغ و سود کلانی که به برخی افراد داده از کل وجه اختلاس کسرشده همچنان ۸۲۰ میلیارد ریال دیگر باید به مالباختان پرداخت شود.

عبداللهی اضافه کرد: پرونده مضاربه صوری با کیفر خواست به دادگاه ارجاع شده و روز گذشته نخستین جلسه متهمان این پرونده تشکیل شد.

نماینده دادستان بوشهر گفت: متهم ردیف اول که بازنشسته است از سال ۱۳۸۹ وجوهی را در قالب مضاربه صوری از مردم دریافت می‌کرده است.

وی با بیان اینکه این متهم برای کسب اعتبار، افراد مذهبی و کارمندان دولت را وارد حلقه مضاربه کرده‌است، افزود: در مرحله بعد مراودات بسیار زیاد بانکی برقرار کرده و حدود ۴۴ هزار برگ چک از بانک‌های مختلف دریافت و در وجه مردم صادر کرده بود.

نماینده دادستان بوشهر گفت: متهم از این طریق مردم را امیدوار به سود بیشتر و امور واهی می‌کرد و در مرحله بعد افراد دیگری به عنوان واسطه و دلال وجوهی از مردم تحت عنوان واسطه دریافت و به متهم ردیف اول تحویل می‌دادند.

عبداللهی درباره اتهام دیگر متهمان بیان کرد: متهم ردیف سوم به عنوان واسطه‌گری و معاونت در اخلال اقتصادی، وجوهی را از مردم دریافت و به متهم ردیف اول تحویل می‌داد که از این طریق سودهایی بدست می‌آورد.

وی افزود: متهم ردیف دوم که فرزند متهم ردیف اول است نیز با معاونت و واسطه‌گری وجوه را دریافت و به پدرش تحویل داده است و مشارکت در کلاهبرداری کلان از مردم داشته، همچنین او به امیدوار کردن و ترغیب مردم به سود بیشتر و امور واهی متهم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟