زندانی 8 قزاق به اتهام تبلیغ برای تروریسم

به گزارش رکنا،  یکی از دادگاه‌های شهر «آلماتی» قزاقستان 8 نفر از ساکنان این منطقه را به اتهامات تبلیغ تروریسم محکوم به زندان کرد.

بنابر حکم دادگاه، «بالت بیک نورگالی اف» 40 ساله به 8 سال، «ارنار صمد اف» 39 ساله به 7.5 سال، «بیکیت مینباس اف» 36 ساله به 7 سال و 5 متهم دیگر از جمله «عظمت اومبیتعلی اف»، «ژاسولان اسکاکف»، «صمد عادل اف»، «ناظم عبدالرحمان اف» و «اسیم سلیمان اف» برای 5 سال و نیم راهی زندان شدند.

محاکمه نهمین متهم که از وی به عنوان «ژولدوزبیک تائربیک اف» 40 ساله یاد می‌شود به دلیل بیماری به تعویق افتاده و به طور جداگانه صورت می‌گیرد.

مقامات امنیتی قزاقستان این افراد را در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، بعد از شکایت یک شهروند این کشور که نام وی اعلام نشده، به اتهام ایجاد گروهی تحت عنوان «اهل سنت و الجماعت» در «واتس آپ» بازداشت کردند.

طبق ادعای مقامات ذیربط قزاق این گروه در تاریخ 2 دسامبر سال 2013 میلادی در پیامرسان واتس آپ با هدف تبلیغ تروریسم و عقاید سلفیه توسط یکی از بازداشت شدگان تاسیس و بقیه متهمان در آن عضو شدند.

این در حالی است که برخی حامیان حقوق بشر معتقدند که مقامات قزاقستان در مبارزه علیه مخالفان سیاسی خود از بند‌های نامفهوم «تبلیغ تروریسم» و «شرکت در فعالیت گروه‌های افراطی» سوءاستفاده می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟