فرار سعید ملک‌پور و چند سؤال!

به گزارش رکنا، سعید ملک‌پور با نام مستعار سیاوش حسینخانی (مدیر تعداد زیادی از سایت‌های مستهجن ایرانی) که جزئیات پرونده‌اش توسط مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری سپاه منتشر شده و در دادگاه به حبس ابد محکوم شده بود، در دوران مرخصی از کشور گریخت و به کانادا رفت.

در این رابطه نکات زیر حائز اهمیت است:

۱. اگر سعید ملک‌پور گناهی مرتکب نشده بود و اعترافاتش از ترس و اجبار بوده چرا باید به کانادا که مأمن مفسدین و خائنین است، فرار کند؟

۲. چرا جریان‌ها و افراد مختلف مانند عبدالرضا داوری (یار رسانه‌ای احمدی‌نژاد)، خبرنگاران اصلاح‌طلب، مصی علی‌نژاد، مدیران شبکه‌های ضدانقلاب توانا و ایران‌وایر و همچنین جاسوس‌هایی مانند نزار زاکا و جیسون رضاییان از کسی که به‌دنبال ابتذال و ترویج فساد جنسی هست، حمایت کنند؟

۳. چرا محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل سعید ملک‌پور که فقط سابقه وکالت پرونده افراد دانه‌درشت معاند و مخالف با جمهوری اسلامی را برعهده دارد، جوابی نمی‌دهد که آیا هنوز هم از این فرد در دادگاه حمایت می‌کند یا نه؟

۴. حامیان حقوق بشر که از تقلیل حکم سعید ملک‌پور از اعدام به حبس ابد خوشحال بودند و با تلاش‌های رسانه‌ای سعی می‌کردند او را یک وب‌نگار معمولی و از طرفداران جنبش سبز بنامند تا فشار حقوق بشری بیشتری را به ایران وارد کنند، باید پاسخگو باشند که چرا سعید ملک‌پور بعد از این لطف بزرگ از کشور گریخت!

۵. قوه قضاییه، یگان‌های انتظامی و نیروهای امنیتی نیز باید پاسخگو باشند که چرا شخصی که عامل دشمن در پروژه نفوذ و جنگ نرم است، توانسته انقدر راحت از کشور فرار کند.

در پایان باید گفت که قطعاً تصمیم فرار توسط سعید ملک‌پور در ایام مرخصی به ذهنش خطور نکرده بلکه سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده و امکان اینکه در این میان عوامل مختلف داخلی به این فرار کمک کرده باشند، بسیار زیاد است.

منبع: فارس

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟