تجمع روستاییان نصرآباد تفت به زمین خواری + عکس

به گزارش رکنا، دادستان تفت با اشاره به تجمع روز گذشته اهالی روستای نصرآباد شهرستان تفت مقابل فرمانداری این شهرستان که با حضور بستگان محکوم و اهالی بوده است، گفت: به تجمع کنندگان گفتیم از طریق قانونی اقدام کنند و ما پیگیر موضوع خواهیم بود.

صبح روز گذشته حدود 70 نفر از اهالی روستای نصرآباد شهرستان تفت مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. آنها در پارچه نوشته ای آورده بودند: یا جلو زمین خواری را بگیرید یا به داد دل مردم برسید، یا کسانی که در این رابطه زندانی هستند را آزاد کنید.

اهالی معتقدند چهار هکتار از زمین های مجاور گلزار شهدای نصرآباد تفت مالکیت عمومی دارد و متعلق به گلزار شهداست؛ در حالی که مالک بر اساس اسناد و مدارک ثابت کرده است که مالکلیت خصوصی آن را دارد و سه هزار متر از زمین مجاور گلزار را به گلزار هدیه کرده است و مابقی تحت تصرف وی است. مالک از تعرض کنندگان به زمین خود شکایت کرده است که دادگاه رای به محکومیت متعرضین داده است.

همچنین روابط عمومی فرمانداری تفت روز گذشته در اطلاعیه خود در توضیح این تجمع نوشت: این تجمع به دلیل اجرای حکم قضایی پس از طی مراحل قانونی بوده است که منجر به صدور حکم و دستگیری یکی از اهالی روستا گردیده است، می‌باشد که با پیگیری های انجام شده توسط فرمانداری، دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان تفت در بین اهالی معترض حاضر شده و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و تجمع خاتمه یافت.

اما این موضوع در اینجا ختم نشده است و اهالی شب گذشته شاکی را تهدید کرده اند که چنانچه ادامه دهد اجازه به فعالیت وی در روستا نمی دهند.

اهالی می گویند اینکه یک شخص مالک این میزان زمین باشد جای تأمل دارد و مسؤولان باید با بررسی بیشتر نسبت به صدور و اجرای حکم اقدام می کردند.

این در حالی است که شاکی می گوید چند سال است بر اساس اسناد و مدارک اثبات کرده ام که زمین متعلق به پدر من بوده است که به ما فرزندان می رسد ولی اهالی با تعرض به زمین من حق قانونی مرا به رسمیت نشناخته اند که من مجبور به شکایت شدم.

شاکی اضافه می کند: دادگاه در سال 94 حکم داده و اکنون حکم قطعی صادر کرده است و اعتراض اهالی جایی ندارد.

در مراجعه حضوری خبرنگار فارس به دادستان تفت جهت پیگیری موضوع، آقای رضا ملکی با بیان اینکه موضوع تجمع مربوط به اجرای حکم قطعی قضایی بوده است، گفت: مالک زمین مجاور گلزار شهدای نصرآباد تفت که اهالی معتقدند زمین متعلق به گلزار است، نسبت به تعرض افراد به زمین خود شکایت کرده است.

دادستان تفت با اشاره به اینکه پرونده چندسالی در جریان بوده است، گفت: بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده قاضی بدوی حکم به محکومیت متهم صادر که در دادگاه تجدید نظر مورد تأیید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حکم جلب پنج متهم صادر شده بود که تنها یک نفر بازداشت شد، گفت: تجمع روز گذشته با حضور بستگان محکوم و اهالی صورت گرفت.

ملکی اضافه کرد: به تجمع کنندگان گفتیم از طریق قانونی اقدام کنند و ما پیگیر موضوع خواهیم بود.

دادستان تفت با بیان اینکه چنانچه معترضین اسناد و مدارکی دارند می توانند ارائه کنند یا می توانند درخواست اعاده دادرسی دهند، افزود: حتی به آنها گفته ایم چنانچه متهم می خواهد برای جلب رضایت شاکی آزاد شود، درخواست دهند تا دادستان با استفاده از حق قانونی خود تا 7 روز به وی مرخصی دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟