به گزارش رکنا، ساعت ۲۰ روز شنبه خبر مرگ یک جوان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی شد که تیمی از ماموران کلانتری ۱۲ شهرک مدرس در محل حضور یافته و در بررسی های جسد یک مرد که داخل یک پتو پیچیده شده بود را کشف کردند.

برادر و مادر متوفی که این موضوع را به پلیس اطلاع داده بودند در اظهاراتشان عنوان کردند که مدت یک سال از شوشتر به همدان مهاجرت کرده و در زیر زمین این منزل مسکونی مستاجر هستند.

به گفته آنها، متوفی روز قبل با چند فرد ناشناس درگیر شده و در این درگیری تعدادی چاقو به وی وارد شده بود، که پس از اطلاع از فوت این فرد بی درنگ به پلیس تماس گرفتیم.

با دستور مقام قضایی جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل و پرونده این قتل برای تحقیقات تکمیلی تحویل اداره جرائم جنائی پلیس آگاهی همدان شد.

عوامل پلیس آگاهی در ابتدای تحقیقات به برادر مقتول مظنون شده و آنرا بازداشت کردند که بگفته رئیس پلیس آگاهی استان همدان این فرد سعی در منحرف کردن تحقیقات پلیس را داشت اما ذکاوت کارگاهان جنائی مانع از آن شد.

سرهنگ رضا زارعی گفت: مقتول از سر دلسوزی به برادر خود که در گرداب اعتیاد گرفتار شده بود تذکر داده و خواستار ترک مصرف مواد مخدر از سوی وی می شود.

وی اضافه کرد: این تذکر با بحث و جدل همراه شده و در نهایت برادر معتاد با استفاده از سلاح سرد و وارد کردن چند ضربه چاقو به نزدیکی قلب موجب مصدومیت برادر ۳۷ ساله اش می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان توضیح داد: مادر این خانواده به همراه برادر به جای انتقال مصدوم به بیمارستان آن را در پتو پیچیده و در زیر زمین قرار می دهند.

سرهنگ زارعی ادامه داد: آنها خودشان اقدام به درمان فرد مجروح می پردازند در حالیکه تاخیر در انتقال مصدوم به بیمارستان موجب مرگ وی می شود و هم اینک قاتل تحویل مرجع قضایی و روانه زندان شد.

این اولین باری نیست که یک برادر به واسطه تذکر دلسوزانه به قتل رسیده و در آغوش خاک آرام می گیرد چرا که در اواسط بهمن ماه سال ۹۶ در پرونده ای مشابه در جریان یک نزاع خانوادگی، جوانی ۱۷ساله برادر ۲۸ ساله خود را با چاقو در ملایر به قتل رساند.

این ۲ برادر در نزدیکی چهار راه خیابان قلعه شهر ملایر با یکدیگر درگیر می شوند که در جریان این درگیری برادر ۱۷ساله با ضربه چاقو برادر بزرگتر خود را از ناحیه سینه مضروب کرد و شاهدان با دیدن صحنه به خون غلطیدن این جوان، موضوع را به مرکز فوریت های پزشکی اطلاع می دهند.

فرد مضروب با یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام حسین (ع) ملایر منتقل شد اما در حین عمل جراحی به علت شدت ضربه جان خود را از دست داد.

بررسی های پلیس درباره علل و انگیزه قتل گویای این بود که برادر کوچکتر معتاد به مواد مخدر بود و برادر بزرگ از روی دلسوزی به وی تذکر می داد اما دلسوزی مشفقانه برادر بزرگ نتیجه نداده و برادر کوچکتر با استفاده از سلاح سرد وی را به قتل رساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟