به گزارش رکنا،سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان پلیس آگاهی استان برگزار شد، از دستگیری سارقان قطعات و لوازم خودرو در جاده کرج - چالوس خبر داد و گفت: پس از بررسی های انجام شده سابقه دار بودن سارقان محرز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: این سارقان حرفه ای داخل خودرو که 35 و 38 ساله هستند و پیش از این در تهران سرقت کرده بودند، دستگیر شدند اما پس از مدتی آزاد شدند و سه ماه پیش در کرج به جرم سرقت دستگیر شدند و به 200 فقره سرقت اعتراف کردند و به قید وثیقه از زندان آزاد شدند اما مجدد سرقت را ادامه دادند؛ یکی از متهمان سابقه 16 فقره سرقت را در پرونده خود داشت.

وی اذعان کرد: این سارقان پلاک خودروی پی کی را در خرمدشت سرقت و آن را روی خودروی پرشیا که مالک آن بودند نصب و اقدام به سرقت لوازم داخل خودروهای در حال پارک می کردند؛ آن ها دو ماه در رصد پلیس آگاهی بودند و چهار روز پیش پس از سرقت و در مسیر بازگشت به کرج به دام پلیس افتادند.

نادربیگی با بیان اینکه سارقان تاکنون به بیش از 100 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرده اند، اظهار کرد: شیوه سرقت آن ها به روش تخریب درب خودرو و کلاف ماشین ها بوده است؛ تعدادی لپ تاپ، قطعات خودرو و ضبط و باند از داخل خودروی آن ها کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه متهمان علاوه بر سرقت در استان البرز، در شهرستان های آمل، نوشهر، نکا و رامسر نیز سرقت می کردند و ویلایی نیز در رامسر دارند، اعلام کرد: تاکنون 56 نفر مالباخته در این پرونده شناسایی شده اند و ارزش اموال مسروقه تاکنون بیش از 150 میلیون تومان برآورد شده است.

دستگیری سارقان مسافرنما

وی از دستگیری سارقان خودروهای پژو 405، پرشیا و پژو پارس خبر داد و مطرح کرد: سه ماه پیش دو نفر به عنوان مسافر سوار خودرویی می شوند و با تهدید سلاح خودرو را از صاحبش می گیرند؛ پس از انجام بررسی ها و اقدامات پلیسی مشخص شد باند سابقه داری در البرز حضور دارند که دارای سلاح کمری گرم هستند و زمان سرقت از آن استفاده می کنند.

نادربیگی ادامه داد: متهم اصلی پرونده که متولد سال 64 بود و سابقه کیفری نیز داشت، سه روز پیش به دام پلیس افتاد و هنگام دستگیری وی، چهار دستگاه خودروی مسروقه در منزل سارقان کشف شد. محل سکونت فرد مورد نظر مشکین دشت به سمت فردیس است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از مشارکت دو فرد دیگر در این سرقت ها و دستگیری یکی از آن ها که خانم است، خبر داد و افزود: یک قبضه سلاح کمری 9 میلیمتری و هفت فشنگ جنگی از سارقان کشف شد که به گفته آن ها از یکی از استان های غربی کشور تهیه شده است؛ این سارقان که تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران نیز هستند، تاکنون به چهار فقره سرقت اقرار کرده اند.

دستگیری کیف قاپان و گوشی قاپانی که پشت چراغ قرمز سرقت می کردند

وی در خصوص پرونده دیگری مبنی بر کیف قاپی و گوشی قاپی پشت چراغ قرمز و چهارراه ها اظهار کرد: سارقان موتورسوار گوشی و کیف را از خودروهایی که شیشه آن ها پایین بود از روی داشبورد و صندلی به سرقت می بردند.

نادربیگی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد دو نفر سارق اصلی به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت از سمت شهریار و سرآسیاب وارد البرز می شدند و در مسیرهای پل فردیس، میدان امام حسین (ع)، پل شورا، خیابان ساسانی، چهارراه کارخانه قند و هفت تیر، زیر پل آزادگان و عظیمیه اقدام به سرقت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: دو نفر سارق به همراه یک نفر مالخر در این زمینه دستگیر شده اند؛ تاکنون 39 نفر مالباخته در این پرونده شناسایی شده اند در صورتیکه سارقان به بیش از 80 فقره سرقت در این زمینه اعتراف کرده اند.

دستگیری سارقان ABS خودروهای سنگین

وی با بیان اینکه سرقت های زیادی در اتوبان کرج به سمت هشتگرد انجام می شد، گفت: در پی گزارش حدود 15 تا 20 فقره سرقت ABS خودروهای سنگین، بررسی این موضوع در دستورکار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات پلیسی پنج نفر در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند و به بالغ بر 150 فقره سرقت در البرز و استان های دیگر کشور اقرار کردند.

نادربیگی خاطرنشان کرد: زمانی که خودروهای تریلی برای استراحت کنار جاده توقف می کردند سارقان اقدام به سرقت ABS آن ها می کردند؛ هر ABS در جاده ساوه به قیمت سه میلیون تومان فروخته می شد. مالخری نیز در این زمینه شناسایی و دستگیر و سه دستگاه خودروی سرقتی، یک دستگاه پراید و دو دستگاه نیسان نیز از آن ها کشف شد؛ متهم اصلی پرونده سابقه دار است و 9 فقره سرقت در پرونده خود دارد.

سارقان مسافرکش نما دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری دو سارق دیگر نیز خبر داد و مطرح کرد: این سارقان با خودروی 206 مسافرکشی و با تهدید به وسیله سلاح سرد از مردم سرقت می کردند. حتی به برخی از مالباختگان نیز آسیب رسانده بودند؛ خودروی سارقان توقیف شد و متهمان به بالای 20 فقره سرقت اعتراف کردند. تاکنون 10 نفر مالباخته به پلیس آگاهی مراجعه کرده اند که از این تعداد پنج نفر موفق به شناسایی سارقان شدند.

دستگیری باند چهار نفره سارقان لوازم خودرو

وی با بیان اینکه باند چهار نفره دیگری نیز به جرم سرقت لوازم و قطعات خودرو به وسیله یک دستگاه خودرو پراید سرقتی در البرز دستگیر شدند، اذعان کرد: چهار تن از متهمان این پرونده سابقه دار هستند و تاکنون به بیش از 70 فقره سرقت اعتراف کرده اند؛ 6 دستگاه گوشی تلفن همراه و دو دستگاه لپ تاپ مسروقه نیز از آن ها کشف شده است.

دستگیری سارقان منازل ویلایی

نادربیگی همچنین از دستگیری سارق سابقه دار منازل ویلایی در کرج خبر داد و گفت: در بررسی های انجام شده در خصوص این پرونده باند چهار نفره حرفه ای شناسایی و دو تن از آن ها در ساوجبلاغ و یک نفر دیگر در کرج دستگیر شدند؛ شیوه سرقت آن ها تخریب قفل درب منزل و ورود از راه بالکن در زمان سرشب بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اعلام کرد: تاکنون 105 نفر مالباخته در این زمینه شناسایی شده اند و علاوه بر این سارقان به 40 فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کردند؛ ارزش اموال مسروقه بالای چهار میلیارد تومان برآورد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟