قتل پرستار یک مرد پولدار در پردیس / راننده آژانس او را از تهران به این خانه می برد !

جسدی زیرپل
آبان سال گذشته بود که رهگذران در زیر پل عابرپیاده خیابان خلیج فارس جنوبی شهر پردیس با جسد خونین پسر جوانی روبه رو شدند و خیلی زود امدادگران اورژانس و پلیس را در جریان این ماجرای مرموز قرار دادند.
بدین ترتیب؛ تیم‌های پلیسی در محل حاضر شدند و امدادگران اورژانس نیز در همان محل مرگ پسر جوان به معاینه جسد پرداختند که مشخص شد پسر جوان از بالای پل به پایین سقوط کرده اما این که این سقوط از سوی خود پسر جوان صورت گرفته یا یک سناریوی قتل رقم خورده است به صورت یک معما در اختیار ماموران پلیس آگاهی پردیس قرار گرفت.
یک سرنخ
کارآگاهان در گام نخست تحقیقات در محل سقوط پسر جوان تجسس‌ها را آغاز کردند و در بررسی مدارک همراه جسد با چند کارت بانکی و مدارک یک پیرمرد روبه رو شدند و برای این که جسد پسر جوان شناسایی شود به سراغ پیرمرد تنها رفتند.
دومین جسد
تیم پلیسی در این شاخه از کاوشگری‌ها با اقدامات فنی و با در اختیار داشتن مدارک پیرمرد موفق به شناسایی خانه وی در فاز 2 پردیس شدند.
کارآگاهان هر چه زنگ خانه را به صدا در آوردند کسی پاسخ گو نبود تا این که با هماهنگی بازپرس پرونده ، تیم پلیسی اقدام به باز کردن در خانه کرد و وقتی وارد خانه پیرمرد تنها شد با صحنه عجیبی روبه رو شد.
پیرمرد تنها روی کاناپه سالن پذیرایی دراز کشیده بود و هرچه او را صدا زدند پاسخی به گوش نرسید و با بررسی نبض گردن مشخص شد این مرد تنها به کام مرگ فرو رفته است.
جنایت در جنایت
با توجه به مرموز بودن این سناریو، تیم تشخیص هویت و پزشکی قانونی در محل حاضر شدند و در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد این مرد چند ساعت قبل از پیدا شدن جسد پسر جوان زیر پل عابرپیاده به کام مرگ فرو رفته است.
بازپرس پرونده در گام بعدی دستور داد جسد به پزشکی قانونی منتقل شود تا علت مرگ مورد بررسی قرار گیرد.
تیم جنایی در تحقیقات میدانی پی برد که پسر جوان که جسدش زیر پل عابرپیاده پیدا شده است، به عنوان پرستار از پیرمرد تنها مراقبت می کرده و کارهای خانه و اداری او را انجام می داده است.
سناریوی پیچیده‌ای پیش روی ماموران قرار داشت تا این که با گذشت پنج ماه کارشناسان پزشکی علت مرگ پیرمرد تنها را خوردن قرص های زیاد خواب آور اعلام کردند و همین کافی بود تا تیم جنایی تحقیقات را برای دستگیری عامل این دو قتل مرموز که به یکدیگر ارتباط داشتند به صورت ویژه آغاز کنند.
قاتل کیست؟
تحقیقات پلیسی ادامه داشت و هیچ سرنخی از عامل این دو جنایت معمایی در دست نبود تا این که اوایل تیرامسال گوشی موبایل پیرمرد تنها که سرقت شده بود روشن و از حساب بانکی او 12 میلیون تومان پول برداشت شد.
یک سرنخ جدید پیش روی ماموران قرار گرفت و با توجه به این که پیرمرد تنها با کسی ارتباط نداشته است و گوشی موبایلش از همان روز جنایت ناپدید شده بود فرضیه در اختیار بودن گوشی موبایل سرقتی در دست عامل جنایت پررنگ شد. ردیابی‌های فنی و پلیسی به راننده یک آژانس رسید که در تحقیقات ابتدایی مشخص شد این مرد در گذشته همراه پرستار پیرمرد به تهران می رفته است و کارهای او را انجام می داده است.
راننده آژانس ابتدا خود را از ماجرای قتل پرستار و پیرمرد تنها بی‌اطلاع می‌دانست اما وقتی در بازجویی‌ها در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.
اعتراف به قتل
راننده آژانس به ماموران گفت: پرستار مرد تنها همیشه برای رفتن به تهران و انجام کارهای شان از آژانس خودرو می گرفت که بیشتر اوقات من راننده آن ها بودم که در این رفت و آمدها متوجه شدم پیرمرد تنها وضعیت مالی خوبی دارد.
وی افزود: بعد از مدتی که با پرستار پیرمرد طرح دوستی ریختم او پیشنهاد داد تا با کشتن پیرمرد همه سرمایه‌اش را به جیب بزنیم. ابتدا مخالفت کردم اما بعد از مدتی با توجه به شرایط بد مالی که داشتم پیشنهاد پرستار جوان را پذیرفتم و نقشه قتل را طراحی کردیم.
احمد ادامه داد: روز جنایت به بهانه رفتن به تهران و گردش همراه پیرمرد تنها و پرستارش به تهران آمدیم و چند ساعتی در مرکز تهران پرسه زدیم و یک نوشیدنی را که با قرص خواب آور مسموم شده بود، به پیرمرد دادیم که بعد از خوردنش آرام روی صندلی خوابید و به خاطر بالا بودن تعداد قرص ها داخل خودرو تسلیم مرگ شد.
این مرد گفت: با اطمینان از مرگ پیرمرد به خانه‌اش در فاز 2 پردیس رفتیم و جنازه را روی کاناپه سالن پذیرایی خواباندیم و همه مدارک، کارت‌های بانکی، پول و طلاها را به سرقت بردیم و از خانه خارج شدیم.
راننده آژانس ادامه داد: بعد از قتل همراه امیر سوار بر خودرو بودیم که از او خواستم سهم مرا پرداخت کند که ادعا کرد فردا پول را به حسابم واریز می کند، می دانستم دروغ می‌گوید چون قرار بود فردای آن روز از کشور خارج شود و به همین دلیل با هم بحث کردیم تا این که در درگیری که بین ما رخ داد او را گرفتم و از بالای پل پایین انداختم.
وی افزود: بعد از قتل امیر مدتی مدارک و گوشی موبایل در اختیار من بود و فکر می‌کردم بعد از گذشت چند ماه از این ماجرا دیگر کسی به دنبال قاتل پیرمرد تنها نباشد به همین دلیل گوشی موبایل را روشن کردم از حساب بانکی او 12 میلیون تومان پول به حساب دیگری منتقل کردم که همین باعث شد تا راز پنهان قتل پیرمرد تنها و پرستارش فاش شود.
بنا بر این گزارش، قاتل برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی شهر پردیس قرار دارد.
تحلیل کارشناس
دوری از شخصیت های ضد اجتماعی
دکتر ابراهیم اندرخورا جامعه شناس و استاد دانشگاه
بررسی عوامل تاثیرگذار بر چنین اتفاقاتی نیازمند مصاحبه و مشاهده بالینی و موضوعی کاملا تخصصی است. اما به صورت کلی می توان گفت تعلق برای انجام یک کار و احساس آزادی در انتخاب آن دو نکته اساسی است که برای هویت شغلی افراد وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
اگر فردی به دلیل اجبار یا محدودیت های مختلف محیطی و روانی، شغلی را انتخاب کند که به آن تعلق ندارد طبیعی است که از درآمد خود ناراضی باشد و در خدمت به فرد مقابل رضایت کافی را احساس نکند.
اولین نکته ای که باید در این پرونده مجرمانه تجزیه و تحلیل کرد، این است که تحصیلات و تخصص پرستار و نگرش و دیدگاه وی به شغل چه بوده است یعنی تعلق فرد به شغلی که داشته مورد تحلیل قرار گیرد.
همچنین انتخاب و معرفی این افراد می بایست از یک موسسه و یک مرکز مورد تایید قانونی صورت گیرد تا افراد حرفه ای و متخصص برای نگهداری از افراد بیمار یا سالمندان معرفی شوند تا کمتر شاهد بروز قتل و اتفاقات ناگوار دیگر مانند آزار و اذیت سالمندان باشیم.
از این رو برای تحلیل و بررسی این پرونده مجرمانه باید به جنبه های روان شناختی فرد مجرم نیز دقت کرد. برخی افراد هنگام گزینش برای کار پرستاری در منازل و مکان های خصوصی از افراد بیمار و سالمند تحت معاینه اختلالات روانی قرار نمی گیرند و همین امر مسئله ساز می شود.
زیرا ممکن است برخی از این افراد به واسطه نداشتن شغل مجبور به انتخاب پرستاری و نگهداری از سالمند شوند و شخصیت ضداجتماعی و اختلالات روانی آن ها زمینه را برای بروز چنین جرایمی فراهم کند. اگر این افراد در مرحله گزینش قرار گیرند و به درستی از آن ها ارزیابی به عمل آید بروز این حوادث تلخ به حداقل می رسد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟