اعتراف عجیب قاتلان علیرضا شیر محمدعلی در دادگاه / او را کشتیم تا به زندان رجایی شهر برویم! + عکس

این جنایت بیستم خرداد ماه گذشته درزندان فشافویه اتفاق افتاد.در این نزاع خونین حمید رضا 32ساله ومحمد رضا35ساله پسری زندانی را با 30 ضربه چاقوی دست ساز و یک سرامیک شکسته به قتل رساندند. این در حالی است که پس از انتشار این خبر با پیگیری ماجرا به دستور رئیس قوه قضائیه رئیس زندان تهران بزرگ برکنار شد.علیرضا - مقتول- دانشجوی رشته ماشین‌آلات سنگین بود که از بیست وهفتم تیر پارسال به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شده بود. این جوان پاکدشتی پس از محاکمه به هشت سال زندان محکوم و از زندان اوین به زندان فشافویه منتقل شده بود.

این دو متهم صبح دیروز از زندان به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی ساجدی مستشار دادگاه منتقل شدند تا محاکمه شوند.جلسه دادگاه ساعت 10 صبح دیروز با حضورقاضی شهریاری - نماینده دادستان، باقری معاون ارجاع دادگاه کیفری یک استان تهران، اولیای دم و وکلا به‌صورت علنی برگزارشد. اگر چه جلسه به‌صورت علنی بود اما از حضور خبرنگاران رسانه‌ها در جلسه دادگاه خودداری شد.در ابتدا قاضی شهریاری متن کیفر خواست را خواند. سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه ایستادند و از قضات خواستار قصاص عاملان قتل شدند.آنگاه محمد رضا متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد تا به سؤالات قضات پاسخ دهد.وی ضمن قبول اتهام قتل درباره انگیزه خود گفت:

من وهمدستم 32 ماه در شرایط بدی در زندان فشافویه بودیم ومی خواستیم هرچه زودتر به زندان رجایی شهر منتقل شویم اما کسی حرفمان را گوش نمی‌کرد از یک ماه قبل تهدید کرده بودیم اگر ما را از این زندان منتقل نکنند دست به قتل می‌زنیم روز حادثه شیشه کشیده بودیم و با حمید رضا تصمیم گرفتیم مرحوم را بکشیم ما با او اختلافی نداشتیم او درواقع یک قربانی بود روز حادثه وقتی از بند بیرون آمدیم در یک چشم به هم زدن مرحوم را به بهانه مصرف شیشه به اتاق خودمان کشاندیم بعد من با تیزی دست ساز خودم از پشت سر به او ضربه‌ای زدم ودر همان لحظه هم همدستم حمیدرضا با سرامیکی که در دستش بود به جانش افتاد آنقدر شیشه کشیده بودیم که نمی‌دانستیم چه کار می‌کنیم باز هم می‌گویم ما هیچ انگیزه‌ای برای قتل مرحوم نداشتیم فقط برای رها شدن از زندان فشافویه که مانند جهنم بود دست به این کار زدیم.سپس دیگر متهم پرونده به نام حمید رضا پشت میز محاکمه ایستاد او نیز اتهامش را پذیرفت وبا اظهار ندامت وپشیمانی تقاضای عفو و بخشش کرد.متهم درباره سرامیکی که با آن قتل را مرتکب شده بودند گفت: این سرامیک را از دستشویی زندان کنده و در همان جا نیز جاسازی کرده بودم.پس از پایان اظهارات دو متهم رئیس دادگاه پایان جلسه را اعلام کرد.

گفت و گو با قاضی پرونده

قاضی بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» به برخی ابهامات و شایعاتی که درباره پرونده قتل علیرضا شیر محمد علی مطرح است پاسخ داد.

انگیزه اصلی متهمان برای قتل علیرضا چه بوده است؟

دو متهم مدعی شدند فقط برای رهایی از زندان فشافویه مرتکب قتل شده‌اند و از آنجایی که علیرضا لاغر و ضعیف بوده است او را انتخاب کرده‌اند و بر خلاف شایعات موجود دستی پشت پرده این جنایت نیست.

آیا فیلم صحنه جنایت به خانواده مرحوم نشان داده شد؟

بله اما به خاطرشرایط روحی پدر و مادر مرحوم نتوانستند فیلم را به طور کامل ببینند.

آیا سهل‌انگاری مسئولان زندان در این پرونده محرز است؟

اگر اشتباه و قصوری در این جنایت از سوی مسئولان رخ داده باشد به دستور ریاست قوه قضائیه با آنها برخورد خواهد شد.

مقتول به چه جرمی زندان بود؟

این جوان در یک پرونده سیاسی به اتهام توهین به مقدسات به هشت سال زندان محکوم شده بود علیرضا قبلاً در یک تولیدی پوشاک کار می‌کرد و بعد هم وارد دانشگاه شد اما فریب یک گروه سیاسی را خورده و به‌دنبال انتشار یک عکس در پروفایلش که دارای مضمون توهین به مقدسات بود بازداشت شد. اما بیگناه در زندان کشته شد.

حکم این پرونده کی صادر می‌شود؟

با توجه به اقرار دو متهم و مدارک و اسناد موجود در پرونده و اظهارات مطلعین، حکم دو متهم روشن است اما زمان صدور آن پس از انجام تشریفات قضایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برخی می‌گویند دو متهم این پرونده اجیر شده بودند تا مرحوم را به قتل برسانند؟

خیر اصلاً چنین فرضیه‌ای صحیح نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟