دادستان انتظامی قضات: "قضات فاسد" به سرعت محاکمه، اخراج و به مردم معرفی می‌شوند

به گزارش رکنا،حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد درباره اقدامات این دادستانی برای مقابله با فساد در سطح قضات، پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جدید دستگاه قضایی اظهار کرد: گزارشاتی را که می‌رسد به سرعت در دستور کار قرار می‌دهیم و در رسیدگی از قضات با تجربه استفاده می‌کنیم.

وی از تشکیل کمیسیون رسیدگی به صلاحت در فرجه قانونی خبر داد و افزود: اگر پرونده مستلزم درخواست تعلیق از قضاوت باشد، انجام می‌شود.

دادستان انتظامی قضات با بیان اینکه دادگاه صلاحیت و تجدیدنظرصلاحیت در مهلت قانونی و بدون وقفه تشکیل می‌شود، تصریح کرد: مراحل تنفیذ رای دادگاه توسط رئیس قوه و دستور اجرا که مورد اهتمام ایشان است سریعاً انجام می‌شود تا افرادی که شایستگی ماندن در قوه را ندارند زودتر از تشکیلات جدا شوند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد درباره ایراد برخی از حقوقدانان در رابطه با معرفی قضات متخلف به مردم نیز ضمن دفاع از این اقدام با اشاره به اینکه همه این اقدامات در جهت سالم‌سازی دستگاه قضایی است، متذکر شد: انتشار اسامی در جهت صیانت از دستگاه قضایی است، مردم باید متوجه شوند که نظام در سلامت کامل است و افراد ناسالم را نمی‌پذیرد؛ اگر اینها ابلاغ و اعلام نشود مردم نمی‌دانند که با فساد مبارزه می‌شود در حالی که در داخل نظام به خصوص در قوه قضائیه با فساد به شدت مبارزه می‌شود.

وی با بیان اینکه فساد بسیار کم است و آسیب‌شناسی ما رقمی کمتر از یک درصد را نشان می‌دهد، گفت: اما همان یک درصد هم به خاطر قداست دستگاه قضایی برای ما قابل تحمل نیست و مردم هم نمی‌پذیرند؛ به همین علت وقتی برخورد می‌شود ما سعی می‌کنیم اعلام کنیم که تا جای ممکن مردم در جریان باشند و اطمینان پیدا کنند که نظام با فساد مقابله می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟