به گزارش رکنا،  زبیدی نیا گفت: رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف کارون با تلاش و کوشش خود توانستند با ایجاد صلح و سازش بین دو طایفه در این شهرستان رضایت خانواده مقتول را جلب و قاتل را مورد عفو و گذشت قرار دهند.

معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از بخشش قاتل با صلح و سازش بین دو طایفه در شهرستان کارون خبر داد و گفت: چند سال پیش بر اثر اختلاف بین دو طایفه در شهرستان کارون درگیری بین آن‌ها رخ می‌دهد که در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد و این حادثه منجر به اختلافات و کشمکش شدیدی بین این دو طایفه می‌شود.

وی افزود: بعد از این حادثه هر دو طایفه همدیگر را تهدید و متهم می‌کردند که با وساطت رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف کارون و همچنین بزرگان و ریش سفیدان منطقه از التهابات این اختلافات کاسته و زمینه برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد.

زبیدی نیا در ادامه بیان کرد: بعد از مدتی رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان با پادرمیانی و وساطت در این ماجرا و برگزاری چندین جلسه با بزرگان طرفین، نتیجه تلاش‌های آنان به ثمر نشست و بین دو طایفه صلح و سازش ایجاد کردند و با کسب رضایت خانواده مقتول، قاتل مورد عفو و بخشش قرار می‌گیرد و قاتل پس از چند سال انتظار قصاص، از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش و کوشش رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف کارون بر نقش مؤثر و سازنده شورای حل اختلاف بر ایجاد آرامش در جامعه با حل و فصل اختلافات بین مردم تاکید کرد و اظهار داشت: شورا‌های حل اختلاف در طول چندین سال فعالیت پرونده‌های خیلی مهمی را با کمترین هزینه حل و فصل نمود و در ایجاد آرامش بین مردم نقش سازنده‌ی داشت و لازم است که این نهاد تقویت و مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟