نجفی و میترا استاد قصد خودکشی 2 نفره داشتند ! / روز قتل مصاحبه ای در کار نبود !

خبرنگار انصاف نیوز اعلام کرد که به دنبال علت استعفای شهردار تهران بوده است و خواسته تا دلیل آن را جویا شود که از طریق کانال تلگرامی شماره همسر وی میترا استاد را پیدا کرد و مصاحبه ای تحت عنوان آیا تخریب نجفی یک پروژه است؟ در آبان ماه 97 اخذ کرد و در تماس آخر با مقتول که 6 خرداد ماه بود شب همان روز مقتول پیام می دهد که می خواهد به سفری برود و بعد از آن مصاحبه می کند.

نماینده دادستان با بیان اینکه انگیزه متهم از قتل میترا استاد صرفا اختلاف خانوادگی در مدت یکسال زندگی مشترک بوده است گفت: در تاریخ 10 خرداد 98 صحنه قتل بازسازی شده که متهم به تشریح نحوه جنایت می پردازد و تصاویر نیز از بازسازی صحنه جنایت تهیه می شود .

قاضی شهریاری با اشاره به وضعیت روانی متهم در زمان ارتکاب جرم عنوان کرد: در تاریخ 7 خرداد ماه 98 همان شب به قید فوریت متهم جهت انجام تست روانی به پزشکی قانونی معرفی شد اما علائمی دال بر اختلال روانی و شخصیتی مشاهده نشد و عنوان شد که متهم سوابقی از افسردگی دارد.

قاضی شهریاری با اشاره به تقاضای اولیای دم بیان کرد: اولیای دم پدر و مادر مقتول و پسر 16 ساله میترا استاد هستند که با حضور در شعبه بازپرسی تقاضای قصاص متهم را اعلام کردند.

نماینده دادستان با اشاره به ارزیابی ادله اثباتی جرم افزود: ارزیابی ادله اثباتی جرم انتساب جنایت را به متهم محرز می کند.

وی با اشاره به سوابق کاری متهم افزود: نجفی متولد 1331 است. وی استاد دانشگاه و مدیر ارشد سیاسی کشور و دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شریف و مدرک ارشد از MIT آمریکا بوده و وی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بود. نجفی همچنین وزیر فرهنگ و آموزش عالی کشور، معاون صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش ، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، سرپرست وزارت علوم، عضو شورای شهر تهران و در نهایت شهردار تهران بوده است که از شهرداری تهران استعفا داد. و در 7 خرداد سالجاری دست به قتل همسر دوم خود زد.

وی با بیان اینکه متهم نجفی دارای یک دختر 32 ساله به نام زهرا است گفت: متهم فاقد سابقه کیفری و فردی آرام و متین است و همیشه لبخند به لب دارد و در مرحله تحقیقات مورد انتقاد واقع شد.

نماینده دادستان با اشاره به خودکشی نجفی در هتل لاله تهران افزود: نجفی با 20 قرص کلونازپام در سال 97 در هتل لاله تهران اقدام به خودکشی کرد که به بیمارستان منتقل شد و انگیزه خودکشی خود را اختلافات خانوادگی بیان کرد و اذعان داشت که حتی قصد انجام خودکشی دونفره داشته اند.

وی با بیان اینکه تاریخ بشر همواره با جرم و جنایت پیوند دیرینه داشته است گفت: همه ابعاد اجتماعی می توانند در انگیزه با جنایت تاثیرگذار باشد و هیچ انسانی از احتمال ارتکاب جرم مبرا نیست. البته برخی افراد و گروه های سیاسی به دنبال رفع ابهام از متهم هستند اما دادن لقب پرستو به زنی که در میان ما نیست درست نیست و دور از انصاف است.

وی با بیان اینکه 5 شلیک پی در پی حکایت از اختیار ذهن متهم دارد عنوان کرد: نجفی پیش از آنکه یک سیاستمدار از طیف چپ یا راست باشد یک انسان است .

وی در پایان قرائت کیفرخواست گفت: در خصوص اتهام متهم به شرح مشخصات اعلامی و ادله قانونی اولیای دم تقاضای قصاص کردند و تقاضای مجازات قاونی از باب اتهام حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح تقاضای اشد مجازات را دارند.

وی با بیان اینکه دادسر برای صلح وسازش میان طرفین پرونده اظهار داشت: اینجانب مانند تمام پرونده های قبل توصیه به صلح و سازش می کنم البته جنبه عمومی قتل پابرجاست و مورد مطالبه دادستان است.

وی با اشاره به وارد کردن برخی هجمه ها در خصوص سرعت صدور کیفرخواست در پرونده قتل میترا استاد اظهار کرد: انجام تحقیقات در 4 روز نبود بلکه یک هفته طول کشید. همچنین در قتل علیرضا شیرمحمدی تحقیقات ظرف مدت 48 ساعت پرونده تکمیل و به دادگاه ارسال شد و این موضوع صرفا در پرونده نجفی نبوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟