به گزارش رکنا، مرتضی ممیزی  اظهار کرد: طی بازرسی‌های چند روز قبل و با حضور دستور مقامات قضایی از یک کارخانه تولید قطعات الکترونیکی و صنعتی 143 دستگاه عرضه ماینر استخراج ارز دیجیتال کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در توضیح این خبر گفت: این شرکت تولیدی پروانه تولید داشته است ولی هیچ خروجی و تولیدی نداشته است از همین رو در بازرسی‌ها مشخص شد که در حال تولید ارز دیجیتال است و با اعزام رئیس شعبه 143 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال از آن کشف شد.

وی گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این تعداد دستگاه مستقر شده با استفاده از برقی که مجوز آن داده شده بود به جای تولید محصولات، بیت‌کوین تولید می‌کرده است که با حکم صادره دستگاه‌ها توقیف شد.

ممیزی ادامه داد: ارزش این دستگاه‌ها 8 میلیارد ریال است و پرونده در شعب اداره کل در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه در همین راستا طی روزهای گذشته از سه دستگاه اتوبوس 14 دستگاه ماینر استخراج کننده ارز دیجیتال کشف شده است، گفت: در این راستا سه پرونده تشکیل و دو پرونده مختومه شده است.

وی تصریح کرد: دو پرونده مختومه شده مربوط به 11 دستگاه ماینر استخراج کننده ارز دیجیتال بوده که ارزش ریالی آن 800 میلیون ریال بوده است.

ممیزی گفت: همچنین یک پرونده دیگر نیز در دست بررسی است که آنهم شامل کشف3 دستگاه ماینر ارز دیجیتال و 70 دستگاه گوشی تلفن همراه بوده و ارزش آن نیز 4 میلیارد ریال است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟