عملیات نفوذی برای دستگیری «سلمان خان» در مشهد + عکس و جزئیات

ماجرای این کلاهبرداری های گسترده و زیرکانه، از چند روز قبل هنگامی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که حراست سازمان آب منطقه ای خراسان رضوی با نظارت های دقیق و بررسی های اطلاعاتی به سرنخ هایی رسید که نشان می داد فردی با استفاده از عناوین و اسامی مدیران این سازمان، از مالکان چاه های غیرمجاز کشاورزی سکه های زرین طلا یا وجوه میلیونی دریافت می کند تا از پلمب چاه غیرمجاز جلوگیری کند! نیروهای حراست بلافاصله مراتب را به معاون دادستان مرکز خراسان رضوی اطلاع دادند و بدین ترتیب قاضی سید جواد حسینی دستورات ویژه ای را برای بررسی های غیرمحسوس و همچنین جمع آوری اسناد و مدارک محکمه پسند صادر کرد.

با توجه به اهمیت موضوع و سری بودن عملیات اطلاعاتی و پلیسی، پیگیری این پرونده با دستور قاضی حسینی به کلانتری سناباد مشهد سپرده شد. این گونه بود که گروه زبده ای از نیروهای تجسسی کلانتری با فرماندهی مستقیم سرگرد بیگی (رئیس کلانتری سناباد مشهد) وارد عمل شدند و بررسی های غیرمحسوس خود را با همکاری اطلاعاتی نیروهای حراست سازمان آب منطقه ای خراسان رضوی آغاز کردند.

هنوز یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که نیروهای انتظامی موفق شدند عامل اخاذی و کلاهبرداری از مالکان چاه های غیرمجاز را شناسایی کنند و او را در تور اطلاعاتی خود قرار دهند.ماموران انتظامی که با نظارت قاضی سید جواد حسینی به عنوان مالک یکی از چاه های غیرمجاز به جوان معروف به «سلمان خان» نزدیک شده بودند، عملیات نفوذی را در دستور کار قرار دادند و از طریق ارتباطات اطلاعاتی چنین وانمود کردند که حاضرند مبالغی وجه نقد و چندین سکه طلا برای جلوگیری از پلمب چاه کشاورزی غیرمجاز بپردازند. پس از طی مراحل امنیتی و فراهم شدن زمینه دستگیری متهم، عملیات با هماهنگی سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد ساعت 23 شب پانزدهم تیر آغاز شد. نیروهای انتظامی ابتدا با وی در اطراف میدان راهنمایی قرار صوری گذاشتند تا محموله سکه ها و پول ها را به وی تحویل دهند اما مرد 36 ساله که شیوه زیرکانه‌ای را در پیش گرفته بود، محل قرار را دقایقی قبل از آغاز عملیات تغییر داد تا جایی که او سه بار این عملیات را با تغییر محل های ملاقات به تاخیر انداخت و در نهایت پس از اطمینان از حضور نداشتن نیروهای انتظامی و اعتماد به تماس گیرندگان، آنان را به بولوار خیام شمالی کشاند و به همراه تیبا سوار دیگری به محل قرار آمد. گزارش خراسان حاکی است، در همین حال نیروهای انتظامی پاکت حاوی پول و سکه را به وی تحویل دادند و ناگهان گروه دیگری از ماموران با محاصره محل دست بندهای قانون را بر دستان وی حلقه زدند! اما در این میان جوان پراید سوار که زودتر متوجه نیروهای انتظامی شده بود در حالی از محل گریخت که به طور کامل شناسایی شده و مهره ای سوخته بود!

در عین حال جوان معروف به «سلمان خان» هنگام دستگیری افشانه فلفلی را روی زمین پرت کرد که بلافاصله نیروهای عملیاتی آن را نیز ضمیمه پرونده کردند و به همراه متهم به کلانتری انتقال دادند.

دقایقی بعد و در همان نیمه شب، قاضی حسینی دستورات تلفنی برای بازرسی منزل متهم در منطقه قاسم آباد مشهد را صادر کرد و بدین ترتیب گروه ویژه عملیاتی کلانتری سناباد، در بازرسی از مخفیگاه وی اسناد و مدارک جعلی و مدارکی با سربرگ و آرم سازمان آب منطقه ای کشف کردند.

بررسی های اطلاعاتی نیروهای انتظامی نشان می داد که متهم برای جلب اعتماد مالکان چاه های غیرمجاز، حتی به آن ها بیل مکانیکی و بولدوزر نیز نشان می داد که گویی برای تخریب چاه کشاورزی وارد عمل شده اند! همچنین ادامه تحقیقات تاکنون بیانگر آن است که مرد معروف به «سلمان خان» که خود را با نام مستعار «محسنی نیا» معرفی می کرد، «سلمان- گ» نام دارد و پرونده وی در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز مطرح است. اگرچه برخی افرادی که طعمه این فرد شده بودند شناسایی شده اند اما در عین حال قاضی حسینی از شهروندان خواست چنان چه شکایتی از متهم مذکور دارند یا طعمه این فرد متهم به کلاهبرداری قرار گرفته اند، برای پیگیری موضوع به کلانتری سناباد مشهد مراجعه کنند.بررسی های پلیس برای همکاری احتمالی فرد یا افراد دیگری با متهم این پرونده، در ادارات دولتی یا شناسایی همدستان وی ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کلاهبرداری «سلمان خان» در مشهد!

کدخبر: 487300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟