به گزارش رکنا،  سرهنگ حسین صادقی گفت: چندی‌ قبل شاکی پرونده به همراه همسرش با مراجعه به پلیس فتا برای رهایی از پیغام‌ های تهدید آمیز دریافتی از پروفایلی ناشناس در تلگرام اقدام به تشکیل پرونده قضائی کرد.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی پرونده و بررسی پروفایل متهم و اقدامات تخصصی صورت‌ گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه ‌اجتماعی تلگرام و ارسال تصاویر خصوصی شاکی پرونده، اقدام به مزاحمت و تهدید کرده است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان بیان کرد: کارشناسان پلیس برای مشخص‌شدن زوایای پنهان این پرونده، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند که در نهایت مشخص شد شاکی پرونده حدود دو سال با آی‌دی تلگرامی این مجرم سایبری ارتباط داشته و متأسفانه تصاویری نیز برای وی ارسال کرده است.

سرهنگ صادقی در ادامه به مزاحمت‌ها و تهدیدات فرد مذکور برای رسیدن به اهداف شوم خود اشاره کرد و گفت: این مجرم سایبری با ترفندهای خاص و اغفال شاکی پرونده اقدام به اخذ تصاویر خصوصی از وی کرده و در نهایت قصد استفاده از این ابزار برای رسیدن به اهداف شوم خود را داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس با بررسی ادله ارائه‌شده توسط شاکی و اقدامات تخصصی و نحوه عملکرد وی در شبکه‌های اجتماعی، محل مخفیگاه این فرد را مورد شناسایی قرار دادند و با سرعت عمل و دقت پلیسی این مجرم سایبری را دستگیر کردند و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌اش او را به مقامات قضائی تحویل دادند. این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هرگونه جرمی شد و با سخنان گمراه‌‌کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و مواجه‌شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری‌شده لب به سخن گشود و به جرمش اقرار کرد و دلیل این کارش را دریافت پاسخ منفی از طرف شاکی بیان کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟