به گزارش رکنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان گفت: بهار ۹۸ یک هزار و ۳۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در دامغان کشف شد و ۷۱ نفر دستگیر شدند.

محمد تقی گلی افزود: در سه ماهه نخست امسال، یک هزار و ۷۲ کیلوگرم تریاک، ۲۵۳ کیلوگرم هروئین و ۲۱ کیلوگرم شیشه از عوامل توزیع و فروش مواد مخدر در دامغان کشف و ضبط شد.

وی از کشف و ضبط ۲ تن انواع مواد مخدر در این شهرستان طی سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: از این میزان یک‌تن و ۵۵۰ کیلوگرم تریاک، ۲۱۰ کیلوگرم حشیش و ۸۰۰ کیلوگرم هروئین بود و ۳۵۸ نفر از عوامل توزیع و فروش مواد مخدر در دامغان شناسایی و توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

گلی ادامه داد: سال ۹۷ در زمینه مواد مخدر در دامغان بیش از ۵۰ خودرو توقیف و ۴۰ باند تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر نیز منهدم و اعضای باندها دستگیر و روانه زندان شدند.

به گفته وی، دستگیری در زمینه مواد مخدر با هوشمندی پلیس طی سال‌های اخیر کاهش یافته و در حال حاضر، سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین و فحاشی، تصادف و پس از آن مواد مخدر بیشترین فراوانی پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان را تشکیل می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان گفت: پلیس و دستگاه قضا، در زمینه قاچاق کالا، تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر به شدت با مجرمان برخورد می‌کند.

۲۹ خرداد ۹۸ با هوشیاری پلیس در دامغان، یک آشپزخانه تهیه مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی دست‌ساز کشف و در این راستا، ۱۹۰ گرم شیشه و تریاک، ۲۰ لیتر مشروبات الکلی دست ساز، ۲۴ لیتر مواد اولیه ساخت شیشه و همچنین تجهیزات و لوازم تهیه مواد مخدر از این خانه کشف شد.

در شهر دامغان ۶ شعبه حقوقی، کیفری و دادگاه عمومی در دادگستری و پنج شعبه بازپرسی و دادیاری، اجرای احکام و سرپرستی در دادسرا وجود دارد.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۱ هزار نفر جمعیت در روستاها ساکن هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟