وضعیت وحشتناک دختربچه ۶ ساله‌قزوینی/ مادر بی رحمانه جمجمه اش را شکافت ! + عکس

جراح معالج کودک‌ ۶ ساله قزوینی که بر اثر فرو رفتن کلید بر سرش توسط مادرش آسیب دیده بود، در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: این کودک ۶ ساله با ورود جسم خارجی بر سرش که همان کلید بوده، به بیمارستان شهید رجایی قزوین آورده شد که طی بررسی انجام شده مشخص شد جسم خارجی از پوست وارد شده، از استخوان گذشته و از پرده دور مغز هم عبور کرده و وارد بافت نسج مغز کودک شده است.

وی افزود: کودک به اتاق عمل برده شد و تیم پزشکی در اتاق عمل پوست سر کودک را باز کرده، استخوان دور محل ورود را برداشته، پرده دور مغز را باز و نسج آسیب‌دیده و خونریزی اطراف آن را که ناشی از ورود جسم خارجی بود، تخلیه کردند.

این پزشک معالج ادامه داد: خونریزی مغزی مختصری در سر کودک ایجاد شده بود که با اقدام لازم، از خونریزی و آسیب بیشتر جلوگیری کردیم.

وی اضافه کرد: در نهایت پرده دور مغز، استخوان و پوست سر کودک ۶ ساله را ترمیم کردیم.

تجویز آنتی‌بیوتیک به مدت ۱۰ روز برای کودک

این جراح معالج در پاسخ به این سئوال که آیا کودک نیاز به عمل جراحی دیگری هم خواهد داشت، توضیح داد: احتمال دارد در آینده نیاز به عمل دیگری داشته باشد و احتمال این هم وجود دارد که دیگر نیاز به عمل نداشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر کودک ۶ ساله بهبودی نسبی دارد و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارد که در حال انجام است و به دلیل ورود جسم خارجی بر سرش که خطر عفونت وجود دارد، آنتی‌بیوتیک برای کودک تجویز شده که به مدت ۱۰ روز باید مصرف کند.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب در خصوص کاهش ضریب هوشی کودک بر اثر آسیب مغزی و ایجاد مسائل روحی و روانی کودک اذعان کرد: احتمال اینکه ضریب هوشی کودک کاهش یابد، بعید است اما در مورد مسائل روحی و روانی وی نمی‌توانم قضاوت کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟