حجت الاسلام محمد عرفانی رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی شمال آذربایجان غربی در خوی گفت: اعضای این باند سازمان یافته با جعل اسناد و تغییر در قطعات خودرو‌های فرسوده و جعل مدارک هویتی صاحبان قبلی خودرو‌ها به صورت غیر قانونی اقدام به واردات خودرو‌های لوکس از مرز صنم بلاغی پلدشت می‌کردند.

وی ادامه داد: ۵ نفر از اعضای این باند که تا زمان دستگیری ۱۰۸ دستگاه خودرو لوکس را با جعل اسناد به کشور وارد کرده بودند به ده سال زندان و در مجموع به پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان جریمه نقدی و ۳۰ میلیارد تومان جریمه از بابت ارزش خودرو‌های ازدست رفته محکوم شدند.

عرفانی افزود: بعد ازرسیدگی به این پرونده اعضای این باند به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان جریمه نقدی و ۳۰ میلیارد تومان جریمه از بابت ارزش خودرو‌های ازدست رفته محکوم شدند.

وی همچنین از متلاشی شدن ۵ باند قاچاق سازمان یافته مواد مخدر در شمال استان نیز خبر داد و گفت: از اعضای این باند‌ها حدود ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و ۵ نفر از اعضای آن‌ها به اشد مجازات محکوم شدند.

حجت الاسلام عرفانی رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی شمال آذربایجان غربی ازمختومه شدن صددرصد پرونده‌های این شعبه خبرداد و تصریح کرد: در یک سال گذشته یک هزار و ۶۹۳ فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و قاچاق مشروبات الکلی و جرایم امنیتی از شمال استان در این دادگاه رسیدگی وصددرصد پرونده‌های ورودی مختومه شده است

وی همچنین از صدور ۱۰۰ فقره احکام جایگزین حبس با هدف حبس زدایی در این دادگاه در یکسال گذشته خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟