سارق اماکن خصوصی در مخفیگاهش دستگیر شد

سردار "نورعلی یاری"  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان ملکشاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سردار یاری ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ملکشاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی سارق سابقه دار شدند و طی یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی مرجع قضائی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در باز جویی های اولیه، به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم های الکترونیکی و ضد سرقت یک ضرورت است و می تواند فرصت سرقت را از سارقان سلب کند، خاطرنشان شد: متهم به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سرقت به هشدارهای پلیسی توجه کنند و در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل فروش دارو های غیر مجاز در ایلام

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری عامل فروش داروهای غیر مجاز در شهر ایلام خبر داد.

سرهنگ "علی جمشید پور" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی با هویت معلوم در امر فروش داروهای غیر مجاز ، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران توانستند با شگردهای خاص پلیسی ، در یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی مرجع قضائی ،فرد مورد نظر را شناسائی و دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از یک دستگاه خودرو پراید متعلق به متهم ، تعداد 4 هزار و 717 عدد قرص و 2 هزار و 310 میلی لیتر شربت غیرمجاز به ارزش 200 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ جمشید پور در پایان گفت: متهم با تشکیل پرونده ، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

حضور دستگاه قوی و مقتدر قضائی دربین مردم ، مایه امنیت و آرامش است

فرمانده انتظامی شهرستان بدره ،گفت : حضور دستگاه قوی و مقتدر قضائی دربین مردم، مایه امنیت و آرامش است.

 سرهنگ "عزت اله متین فر" در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضاییه از کلیدی ترین و اساسی ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بی عدالتی ، تبعیض ،ظلم و فساد است و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی ، افزود: حضور دستگاه قوی و مقدر قضائی ،دربین مردم مایه امنیت و آرامش است.

سرهنگ متین فر، عنوان داشت: امروزه مردم ، نیروی انتظامی و قوه قضاییه را امین و پناهگاه خود برای داد خواهی و احقاق حقشان می دانند و هنگامی که حقی از آنها ضایع می شود یا مورد ظلم و تعدی ظالمان قرار می گیرند با اطمینان و باور به این دو نهاد مراجعه می کنند.

فرمانده انتظامی بدره تصریح کرد : پلیس با تمام توان و رافت اسلامی و کمک دستگاه قضائی اجازه هیچگونه هنجار شکنی در سطح شهرستان بدره را نخواهد داد.

در این دیدار ،رییس دادگستری شهرستان بدره ضمن تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی فرمانده انتظامی شهرستان و کارکنان تحت امرش ،گفت: دستگاه قضائی همواره خواستار تقویت همکاری بین ناجا و قوه قضاییه است.

" اسماعیل قمری"بیان داشت: تقویت همکاری بین پلیس و قوه قضائیه موجب ارتقاء امنیت و آرامش و نا امن شدن فضا برای مجرمان و مخلان نظم در جامعه می شود.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد : با کسانی که به دنبال سلب امنیت و آرامش در جامعه هستند ،برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد.

نگاه پلیس به پدیده شوم مواد مخدر نگاهی اجتماعی و اعتقادی است

فرمانده انتظامی شهرستان مهران ،گفت: نگاه پلیس به پدیده شوم مواد مخدر نگاهی اجتماعی و اعتقادی است و برای حل این معضل، مشارکت همگانی لازم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "قدرت اله شهبازبیگی" در همایش مبارزه با مواد مخدر شهرستان، بیان داشت: بیشترین فعالیت و تاثیر در امر مبارزه با مواد مخدر از سوی پلیس صورت می گیرد ، اما به تنهایی نمی توان در این موضوع گسترده موفق بود و نیاز به مشارکت همگانی برای مقابله با این پدیده خانمان سوز و شوم اجتماعی است.

وی با بیان اینکه به موضوع امنیت باید فراتر از شعار توجه کرد، افزود : بحث مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی پلیس است زیرا که پیشگیری از ترویج اعتیاد در جامعه، شاخصه ای اثر بخشی برای جلوگیری بسیاری از آسیب های اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهران آموزش و ارتقاء مهارت، را از ارکان ضروری مبارزه با مواد مخدر دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به تولید و گسترش مواد مخدر صنعتی جدید ، مقابله هدفمند و موثر پلیس از طریق کسب دانش، علم و آخرین اطلاعات روز، از ضروریات در امر مبارزه با مواد مخدر در جهان امروزی است.

وی یاد آور شد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیاز به همکاری خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و اجرایی داریم و این مهم به تنهایی میسر نمی شود زیرا امروز مصرف مواد مخدر به همه اقشار، گروه ها و سنین مختلف سرایت کرده و همه باید در این زمینه هوشیار باشند تا در این دام گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهران در پایان انجام فعالیت های پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت های خوبی در بحث پیشگیری انجام شده اما ما در ابتدای راه هستیم و باید فعالیت های بیشتری انجام دهیم زیرا این پدیده یک بحران اجتماعی است و تمام جامعه باید دست در دست هم با این پدیده مبارزه کنند.

فضای مجازی از حوزه های پیشرفت در بحث فن آوری اطلاعات است

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی است، گفت: فضای مجازی از حوزه های پیشرفت در بحث فن آوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرگرد" علیرضا یعقوبی" در برنامه زنده محلی بنه مال ، یکی از حوزه‌های پیشرفت در علم را بحث فناوری اطلاعات دانست و گفت: بخشی از این امر به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط است و در فضای مجازی شاهد مزایا و تهدیداتی هستیم .

وی مزایا و تهدیدات این فضا را به شرح ذیل تشریح کرد:

-یکی از مزایای استفاده از فضای مجازی شامل ،کاهش هزینه ها و صرفه جویی زمان می باشد.

-از دیگر مزایای فضای مجازی ، بحث عمومی بودن فضای مجازی است ،یعنی تمام افراد به فراخور کار خود از این فضا استفاده می کنند.

تهدیدات فضای مجازی :

-اولین تهدید، مربوط به حوزه فرهنگ است و بایستی بپذیریم فرهنگی که در شبکه‌های اجتماعی بیگانه به ما القا می شود با فرهنگ ایرانی مغایرت دارد و در واقع فرهنگ آن ها نوعی تبلیغ محسوب می شود.

-نقش کمرنگ نظارتی در خانواده ها ،یعنی پدر و مادری که از تهدیدات فضای مجازی اطلاع نداشته باشند نمی‌توانند نقش نظارتی و راهنمای خوبی برای فرزندان خود باشند .

-بحث انحرافات فکری است ، یعنی آنچه که در فضای مجازی منتشر می شود به راحتی نمی‌توان آن را از این فضای پاک کرد.

سرگرد یعقوبی در پایان به شهروندان ،توصیه کرد: در حوزه مالی نیز بعضی از والدین با در اختیار قرار دادن کارت عابر بانک به فرزندان بایستی از گردش مالی آن اطلاع و سامانه پیامکی نیز فعال باشد و جهت پیگیری کلاهبرداری های مالی و هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)قبل از دریافت تسهیلات خرید خودرو آموزش های ترافیکی می بینند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، گفت : براساس تفاهم نامه پلیس راهوراستان و کمیته امداد امام (ره) ایلام ،مددجویان متقاضی دریافت تسهیلات خرید خودرو موظف به گذراندن دوره های آموزشی فرهنگ ترافیک می باشند.

سرهنگ "ابوالفضل کوهزادی "در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: آسب شناسی های صورت گرفته توسط کارشناسان حاکی از اینست که بسیاری از مددجویان پس از دریافت تسهیلات و خرید خودرو به علت عدم آشنایی با مقررات دچار حوادث ترافیکی شده و این مسئله موجب مشکلات عدیده ای برای آنان و نهاد تسهیلات دهنده شده است.

وی افزود : به همین منظور، آموزش فرهنگ ترافیک با هدف ارتقاء دانش و اخلاق ترافیکی و افزایش ضریب ایمنی آنان توسط کارشناسان پلیس راهور درحال انجام است .

این مقام مسول خاطرنشان کرد:در طول اجرای این دوره ها که معمولا 3ساعت به طول می انجامد بر روی موضوعاتی از قبیل :فرهنگ صحیح عبور و مرور ،بررسی فنی و علمی علل شکل گیری حوادث جاده ای ، اصول صحیح رانندگی و پرهیز از رفتارهای مخاطره آمیز تاکید و به منظور تاسی و عبرت آموزی تصاویری مستند از صحنه دلخراش سوانح رانندگی به نمایش گذاشته می شود.

سرهنگ کوهزادی در پایان ابراز امیدواری کرد: این اقدام مشترک پلیس راهور و کمیته امداد امام (ره)بتواند کمکی در جهت نهادینه سازی اخلاق صحیح ترافیکی و گامی مهم در به حداقل رساندن خسارات مالی و جانی ناشی حوادث ترافیکی این قشر جامعه باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟