گنج یابی در مجالس عروسی / زن مشهدی با نقشه پلیدانه وارد عروسی ها می شد!

اعضای یک باند سرقت که با شگردی عجیب، طلاهای شهروندان را از منازل آن ها می ربودند در حالی با تلاش شبانه روزی نیروهای کلانتری میرزاکوچک خان مشهد و صدور دستورات ویژه ای از سوی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی به چنگ قانون افتادند که راز شگفت انگیز آنان، مال باختگان را در بهت و حیرت فرو برد.

 ماجرای سرقت طلا و زیورآلات گران قیمت از منازل شهروندان به موضوعی حساس در دستگاه قضایی و گروه های مبارزه با سرقت پلیس مشهد تبدیل شد تا جایی که به دنبال افزایش سرقت های مذکور با کمترین تخریب و به هم ریختگی منزل، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی را بر آن داشت تا دستورات محرمانه و ویژه ای را برای رصدهای اطلاعاتی و شناسایی شکارچیان طلا، صادر کند. در پی دستور قاضی سیدجواد حسینی، گروه ویژه ای از نیروهای تجسس و اطلاعات کلانتری میرزاکوچک خان با نظارت و فرماندهی مستقیم سرهنگ احمد محتشمی (رئیس کلانتری میرزاکوچک خان) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

تجزیه و تحلیل های کارشناسی و اطلاعاتی نیروهای انتظامی حکایت از آن داشت که بیشتر سرقت ها در محدوده جغرافیایی کوی طلاب و گلشهر مشهد رخ داده است بنابراین سارقان طلا باید در همین محدوده ساکن باشند. از سوی دیگر گروهی از ماموران انتظامی به بازبینی دقیق محل های سرقت پرداختند تا سرنخی از ماجرای شکارچیان طلا به دست آورند اما شواهد و آثار موجود بیانگر آن بود که سارقان به طور دقیق از محل اختفا یا نگهداری طلا و زیورآلات در منازل اطلاع داشته اند وتنها سارقان با تخریب توپی در منازل وارد اتاق ها شده اند به همین دلیل نتیجه تحقیقات که با راهنمایی های سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد همراه بود، نشان می داد که دزدان طلا احتمالا از وسیله ای مانند فلزیاب (گنج یاب) برای شناسایی محل نگهداری طلا در منازل استفاده می کنند که مال باختگان بعد از چند روز متوجه دستبرد می شوند چرا که عملا به هم ریختگی خاصی در محل های سرقت رخ نداده است! در حالی که بررسی های نیروهای ترکیبی از اطلاعات، تجسس و گشت انتظامی کلانتری، با شیوه های پلیسی ادامه داشت یکی از مال باختگان با نشان دادن تصویری از انگشتر سرقتی به ماموران کلانتری میرزاکوچک خان، مدعی شد که فردی پیشنهاد خرید انگشتر گران قیمتی را به من داده است به شرط آن که حلقه آن را در انگشترسازی عوض کنیم اما من وقتی در انگشتر خیره شدم تازه دریافتم که این انگشتر نگین دار مدتی قبل از منزل خودم سرقت شده است! با به دست آمدن این اطلاعات بلافاصله عملیات ماموران با دستور قاضی حسینی وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه رابط شکارچیان طلا را به دام انداختند و از او به عنوان طعمه هایی برای دستگیری دیگر اعضای باند استفاده کردند.

تخلیه اطلاعاتی رابط شکارچیان طلا نشان می داد که نیروهای انتظامی با یک باند حرفه ای طرف هستند چرا که آن ها با فرستادن زنانی به مجالس عروسی و مولودی خوانی، بانوانی را شناسایی می کردند که طلا و زیورآلات زیادی بر سر و گردن داشتند و سپس مشخصات این بانوان بلافاصله به یکی دیگر از اعضای باند ارسال می شد که با خودرو در بیرون تالار منتظر بود! همزمان با پایان یافتن مجلس عروسی یا مولودی خوانی، عضو دیگر باند به تعقیب زنی می پرداخت که مشخصات وی به عنوان بیشترین دارنده طلا در مجلس عروسی به وی ارسال شده بود! با شناسایی منزل این زن و تصاویری که از محل سکونت طعمه به دست می آمد،نقشه زیرکانه سرقت طوری طراحی می شد که یک نفر در بیرون از منزل محل سرقت به نگهبانی می پرداخت و دیگری با بریدن توپی در وارد منزل می شد و بلافاصله در اتاق خواب ها یا مکان های احتمالی دیگر نگهداری طلا به جست وجو می پرداخت و سپس سرقت طلا در حالی صورت می گرفت که منزل دارای کمترین به هم ریختگی بود!

 گروه ویژه کلانتری که به سرپرستی سرگرد کسروی به عملیات پلیسی خود ادامه می دادند در نهایت با به دست آوردن این اطلاعات و شناسایی دیگر اعضای باند به سرنخ هایی دست یافتند که قرار بود اعضای باند در نیمه های شب به یکی از منازل از قبل شناسایی شده،دستبرد بزنند به همین دلیل آن ها محل مذکور را به محاصره نامحسوس درآوردند ولی آن شب هیچ سرقتی در آن منزل رخ نداد، تماس رابط با دیگر اعضای باند نشان داد که آن شب فروشگاه مواد غذایی محله مذکور تا پاسی از شب باز بود و سارقان به دلیل آن که شناسایی نشوند از دستبرد منصرف شده بودند! با وجود این عملیات نیروهای کلانتری میرزاکوچک خان همچنان با دستور قاضی حسینی ادامه یافت ولی شب بعد مالک منزل قبل از دستبرد سارقان با موتورسیکلت به منزلش رسید و این سرقت نیز ناکام ماند. بنابراین گزارش، به ناچار و با هماهنگی سرهنگ محتشمی بالاخره نیروهای ویژه عملیاتی شیوه های پلیسی خود را تغییر دادند و طی قرار صوری با دزدان طلا، دو عضو باند را در یک کافه در منطقه گلشهر مشهد به دام انداختند. در بازرسی از منازل اعضای باند تاکنون مقداری طلا و جواهر و انگشترهای نگین دار کشف شده است اما متهمان مدعی هستند که طلاهای سرقتی توسط دیگرهمدستانشان فروخته شده است.

اما هنوز با احتمال کشف دستگاه فلزیاب، بررسی های پلیسی در حالی ادامه دارد که زنان همدست آنان نیز شناسایی شده اند و این پرونده به پلیس آگاهی ارسال شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 484870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟