حوالی ظهر روز 11 خرداد ماه گذشته فردی با مراجعه به مرکز بهزیستی این استان از صدای ناله کودکی در یکی از کارواش های داخل شهر خبر داد و خواستار رسیدگی و پیگیری این موضوع شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت گفت: گرچه فرد مورد نظر اطلاعات واضح و مشخصی درباره هویت این حادثه ارائه نکرد ندارد اما موضوع با هماهنگی کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفت.

آرزو منوچهری ادامه داد: به دنبال دریافت این گزارش تیم بهزیستی و اورژانس اجتماعی با اعلام گزارش به نیروی انتظامی وارد عمل شده و پس از حضور در محل یک مرکز شستشوی اتومبیل کودک عریانی حدود 5 ساله را پیدا کردند که وضعیت جسمانی نامساعدی داشت.

منوچهری افزود: وقتی کودک را پیدا کردیم وضعیت عادی و طبیعی نداشت و سر و دستانش از چند ناحیه شکسته بود ، ضمن اینکه آثار سوختگی بر بدن او کاملا مشهود بود و به قدری مضطرب و وحشت زده بود که قدرت تکلم و حرکت نداشت.

وی ادامه داد: بلافاصله کودک را برای انجام عمل جراحی به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال دادیم و حالا پس از چند عمل جراحی کودک 5 ساله امکان تکلم و حرکت یافته است.

منوچهری با بیان اینکه هویت این کودک و والدینش مشخص نیست و تنها می دانیم نام اش "مبین" است و در بیمارستان تحت بستری و اقدامات درمانی قرار دارد، اظهار کرد: در شرایطی که اطلاع چندانی از خانواده مبین در دست نیست فعلا بهزیستی بوشهر سرپرستی او را برعهده گرفته و تا زمان بهبودی و سلامت کودک پرستار شخصی برای وی در نظر گرفته ایم.

وی در حالیکه کسب اطلاعات بیشتر درباره هویت کودک آزارها و اینکه تعداد آنها چند نفر بوده است را به حوزه انتظامی استان مربوط دانست و گفت: پرونده این حادثه به دادستانی استان ارجاع شده و در دست بررسی است.

منوچهری همچنین به خانواده ها توصیه کرد مراقب کودکان خود باشند و افزود: خانواده ها بهترین حامی برای کودکان خود هستند و باید نسبت به تامین سلامت جسمی و روحی کودکان خود حساس باشند.

وی تصریح کرد: گرچه ما در شهر بوشهر 2 مرکز برای نگهداری از کودکان خیابانی داریم و سایر شهرهای تابعه هم مراکزی را برای مراقبت و نگهداری دارند، اما اورژانس اجتماعی و تیم بهزیستی بوشهر به شدت به لحاظ امکانات در مضیقه است که امیدواریم مسئولان نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 484839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟