دستگیری 2 خواهر پلید توسط پلیس تهران

به گزارش رکنا ، سرهنگ «محمد رضا روشندل» روز چهارشنبه گفت: تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال اخاذی از این کلاهبرداران احصا شده اما با توجه به گستردگی فعالیت شأن در استان‌های مختلف کشور و احتمال افزایش شاکیان، ممکن است مبلغ بیشتر از این رقم باشد.
وی در توضیح جزئیات شیوه‌های که این ۲ خواهر متهم به کلاهبرداری اظهار داشت: آنها با مراجعه به برخی شهروندان به بهانه اینکه برادرشان در بیمارستان بستری است و کارت بانکی ندارند درخواست امانت گرفتن کارت می‌کردند و در مواردی اعتماد مردم را برای در اختیار گذاشتن کارتشان جلب می‌کردند.
وی افزود: این متهمان به افرادی که از آنها کارت بانکی به امانت می‌گرفتند، اعلام می‌کردند که به کارت آنها پول واریز می‌کنند و فقط عملیات برداشت انجام می‌دهند.
سرهنگ روشندل ادامه داد: همزمان با اغفال شهروندان و اخذ کارت بانکی از آنها، این ۲ خواهر در یک سایت فروش، تبلیغاتی برای محصولاتی از جمله اجناس دست دوم که وجود خارجی نداشته، منتشر می‌کردند و در پاسخ به تماس مشتریان از آنها می‌خواستند که مبلغ پیش پرداخت را به کارت (کارتهایی که از مردم به امانت گرفته بودند) واریز کنند.
وی گفت: بعد از واریز پول بابت کالای تبلیغ شده در سایت به کارت‌ها، آنها یا با داشتن رمز، خودشان اقدام به برداشت می‌کردند یا اگر با مقاومت صاحبان کارت برای ارائه رمز مواجه می‌شدند از آنها می‌خواستند که مبلغ را برداشت و به آنها تحویل دهند و بعد از دریافت پول متواری می‌شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه اظهار داشت: افراد مالباخته‌ای که بابت آگهی سایت پول پرداخت کرده بودند وقتی متوجه شدند که کالایی در کار نیست و سرشان کلاه رفته است در مراجعه به پلیس، شماره کارتی که به آن مبالغ را واریز کرده‌اند، ملاک قرار دادند و تنها مدرک هم همین بود.
وی گفت: در استعلام‌ها مشخص شد که کارت‌ها متعلق به افراد دیگری است که از وجود آگهی در سایت فروش کالاها بی خبر بودند.
وی گفت: این دو خواهر اهل زرندیه نیستند و در بازجویی‌ها به انجام چنین فعالیت‌های در ساوه، اسلامشهر، رباط کریم و تبریز اقرار کردند.
وی گفت: این دو متهم به کلاهبرداری بسیار حرفه‌ای اقدام کردند و هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذاشتند ولی با درایت و تیزهوشی کارآگاهان پلیسزرندیه به دام افتادند.
سرهنگ روشندل گفت: هر دو متهم اکنون به شهرستان ساوه ارجاع شده و در زندان به سر می‌برند.
وی از شهروندانی که با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند درخواست کرد که از طریق شماره تلفن ۲۱۸۳۱۶۱۸ مراتب و شکایت خود را اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟