مردی چند روز پیش در تماس با پلیس تهران خبر داد سارقان به خانه‌اش آمده‌اند و او توانسته است یکی از آنها را دستگیر کند. مأموران بعد از دریافت این گزارش به محل حادثه رفتند و سارق دستگیرشده را به کلانتری منتقل کردند.

به‌این‌ترتیب بازجویی‌ها از متهم آغاز شد و او گفت: نقشه این سرقت را برادرزاده شاکی طراحی کرد و از من و یکی دیگر از دوستانم خواست از این خانه دزدی کنیم. او کلید خانه را به ما داد و ما وارد شدیم. داخل خانه بودیم که او به موبایلم زنگ زد. من فراموش کرده بودم گوشی خود را بی‌صدا کنم و صدای زنگ آن‌قدر بلند بود که صاحبخانه بیدار شد و ما را دید. دوستم توانست به‌سرعت فرار کند، اما من دستگیر شدم. این متهم به دادسرای ویژه سرقت معرفی شد و به دستور بازپرس تحقیقات برای دستگیری دو متهم دیگر ادامه یافت که آنها نیز خیلی زود به دام افتادند. سارق دوم نیز حرف‌های همدستش را تأیید کرد و گفت به سفارش برادرزاده شاکی برای این دزدی وارد عمل شدند و قصد داشتند دلار سرقت کنند.

برادرزاده شاکی که همه راه‌ها را برای کتمان واقعیت بسته می‌دید، ناچار شد تمام جزئیات نقشه خود را فاش کند. او گفت: عموی من ساکن کاناداست، اما در ایران ملک و امکلاک زیادی داشت. او مدتی قبل برای فروش املاکش به ایران آمد و توانست با فروش آنها پول خوبی به ‌دست بیاورد. او تمام این مبلغ را به دلار تبدیل کرد تا با خودش به کانادا ببرد. من که در جریان جزئیات این ماجراها بودم، وسوسه شدم و تصمیم گرفتم دلارهای او را بدزدم، به همین دلیل در فرصتی مناسب از کلید خانه عمویم یک نمونه یدک تهیه کردم. سپس موضوع را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم و به آنها گفتم با این دزدی پول خوبی به‌ دست می‌آوریم. این‌گونه بود که آنها را به همکاری راضی کردم. شب حادثه بعد از اینکه چراغ‌های خانه عمویم خاموش شد و مطمئن شدیم او خوابیده، دو دوستم داخل رفتند و من بیرون منتظر ماندم، اما بعد از چنددقیقه به یکی از آنها تلفن زدم تا مطمئن شوم مشکلی پیش نیامده است. لحظاتی بعد یکی از دوستانم را در حال فرار دیدم و من هم همراه او از محل گریختم تا اینکه بعد فهمیدم چه اتفاقی افتاده است.

بنا بر این گزارش، متهمان درحال‌حاضر در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟