روح‌الله عزیزی  اظهار داشت: دهیاران روستاهای دستگرد و طولیان به علت عدم توجه به توصیه‌های لازم مبنی بر جلوگیری از تخلیه زباله در مسیر سایت دپو به عنوان متخلف به دادگستری معرفی شده و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه افزود: در حالی که جایگاه محصور برای زباله توسط شهرداری ایجاد شده است دهیاران روستاهای مجاور زباله‌ها را در مسیر ورودی سایت و در حاشیه جاده تخلیه می‌کنند.

عزیزی با بیان اینکه تخلیه زباله در این مسیرها به محیط زیست آسیب می‌رساند، گفت: سوزاندن این زباله‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: شهرداری و شورای پنجم طی دو سال اخیر در دفن اصولی زباله به خوبی وارد عمل شده و در حالی که در ادوار گذشته کوچکترین توجهی به دفع اصولی زباله نمی‌شد برای پنجمین بار زباله‌ها را دفن کردند و قطعا در آینده شرایط مطلوبتری خواهیم داشت.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه افزود: دفن اصولی از طریق حفر ترانسه ایجاد و زباله در چندین ترانسه تخلیه می‌شود و 20 سانتیمتر خاک پوشانده می‌شود تسطیح و تا مرحله پر شدن ترانسه ادامه دارد.

وی این روش را باعث تجزیه زباله و کاهش مشکلات آلودگی ناشی از سوزاندن زباله عنوان کرد.

عزیزی با قدردانی از شهردار و شورای پنجم در اجرای عملیات دفن زباله‌ها و کمک به حفظ محیط زیست، گفت: با استقرار نگهبان در محل دپو سوزاندن زباله تا حدودی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: ورود و خروج خودروهای حامل زباله کنترل می‌شود و در صورت تخلف با تکمیل فرم از سوی نگهبان به محیط زیست معرفی می‌شوند تا از طریق مراجع قضایی پیگیری لازم از جمله توقیف خودروی حمل زباله صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟