اعدام قاتل زن تهرانی در رجایی شهر / روح توران 20 سال دست از سر قاتل برنداشت !

ساعت 2:30 دقیقه ظهر 28 خرداد سال 78 مرد مغازه‌داری در تماس با پلیس از وقوع یک قتل در همسایگی‌اش خبر داد. به‌دنبال این تماس تیم جنایی راهی خانه ویلایی در خیابان خواجه نصیرطوسی شدند.

در زیرزمین خانه ویلایی آنها جسد زن میانسالی به نام توران را پیدا کردند که با ضربات متعدد چاقو از پا در آمده بود. عامل یا عاملان این جنایت پس از اجرای سناریوی قتل، اقدام به سرقت وسایل خانه کرده بودند.مرد مغازه‌دار در تحقیقات به پلیس گفت: صاحب این ویلا از دوستان من است. آنها روز قبل از قتل خانه‌شان را برای سفر ترک کردند. توران هم 6 ماه قبل زیرزمین خانه دوستم را اجاره کرد. امروز که مغازه‌ام را تعطیل کردم تا برای ناهار به خانه بروم، متوجه شدم که در خانه دوستم باز است و همین مسأله باعث شک من شد. همسایه‌ها را صدا کردم و با کمک آنها وارد خانه شدیم. در ورودی خانه لکه‌های خون را دیدم از توران هم خبری نبود. لکه‌های خون را که دنبال کردیم با جسد توران داخل خانه‌اش مواجه شدیم.

کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات به جست و جو برای یافتن خانواده توران پرداختند. اما هیچ رد و نشانی از آنها به‌دست نیاوردند.

بررسی‌ها برای شناسایی عامل جنایت ادامه داشت تا اینکه 5 سال بعد از این جنایت مرد طلافروشی در یکی از شهرهای غربی کشور با پلیس تماس گرفت و گفت: مردی مقداری طلا به مغازه‌ام آورده که مشکوک است.

بلافاصله مأموران پلیس راهی طلافروشی شده و مرد 34 ساله به نام هوشنگ را اواخر اسفند سال 83 بازداشت کردند. هوشنگ در تحقیقات به سرقت طلاها از خانه‌ای در پایتخت اعتراف کرد. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد سرقت از خانه توران انجام شده است. با شناسایی سارق راز جنایت نیز برملا و متهم جوان به تهران منتقل شد.

وی پس از چند روز به قتل اعتراف کرد و گفت: روز قبل از حادثه زمانی که در حال عبور از مقابل خانه مقتول بودم، صاحب خانه و بچه‌هایش را دیدم که در حال رفتن به سفر هستند. با خودم گفتم بهترین فرصت برای سرقت است. برای اینکه مطمئن شوم که کسی داخل خانه نیست همان شب باز به سراغ خانه مورد نظر رفتم اما چراغ‌ها خاموش بود. از طریق دیوار وارد شدم. در حال سرقت بودم که توران از خواب بیدار شد و شروع به سر و صدا کرد.

او ادامه داد: ترسیده بودم، با صدای او همسایه‌ها از خواب بیدار می‌شدند و گیر می‌افتادم. فوراً به آشپزخانه که اتاقکی در کنار حیاط بود رفتم و چاقویی برداشتم و با چند ضربه توران را به قتل رساندم. پس از جنایت هم طلاها و اموال با ارزش را سرقت کرده و از آنجا فرار کردم.

اجرای حکم

با اعتراف مرد جوان به جنایت و بازسازی صحنه قتل او در دادگاه پای میزمحاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. از آنجایی که خانواده مقتول شناسایی نشده بود، دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم رأی بر قصاص داد.با گذشت 15 سال از بازداشت هوشنگ، او هفته گذشته در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و حکم او اجرا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 482954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟