محاکمه مامور پلیس تهران به خاطر شلیک مرگبار به پسر 16 ساله در پارک + عکس

به گزارش خبرنگار رکنا، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 95 به دنبال کشته شدن پسر 16ساله ای به نام امیر در جریان اجرای طرح مبارزه با معتادان و مواد فروشان و پاکسازی پارک ها از معتادان و مواد فروشان آغاز شد .یکی از ماموران پلیس به نام فرید در درگیری با معتادان به وی شلیک کرده و موجب مرگ او شده بود.

فرید که بازداشت شده بود گفت: من و همکارانم برای اجرای طرح پاکسازی به پارک جنگلی اعزام شده بودیم. به محض ورود ما به پارک، معتادان و مواد فروشان همگی فرار کردند ولی چند نفر به سمت ما حمله ور شدند و شروع به سنگ پرانی کردند. آنها اسلحه در دست داشتند و من برای دفاع از خودم و همکارانم ناچار به شلیک تیر هوایی شدم. چون قسمتی از پارک سنگلاخ بود پایم سر خورد و احتمالا در حال افتادن به زمین تیر از اسلحه ام به مقتول شلیک شده است.

وقتی پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد تیر به صورت مستقیم به ریه پسر نوجوان شلیک شده است برای مامور پلیس کیفرخواست صادر و پرونده اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

وی پای میز محاکمه ایستاد و ادعا کرد گلوله مرگبار از اسلحه وی شلیک نشده و ممکن است همکارش دست به شلیک مستقیم زده باشد. با طرح این ادعا پرونده برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی برگردانده شد.

وقتی در بررسی های اسلحه شناسی روشن شد گلوله از اسلحه فرید شلیک شده وی به دفاع پرداخت و گفت: وقتی به پارک جنگلی رسیدیم تعداد زیادی معتادان و مواد فروشان را دستگیر کردیم. پسرنوجوان هم از بازداشت شده ها بود. اما یکباره درگیری رخ داد و چون زمین پارک لیز و سنگلاخ بود من چند تیرهوایی شلیک کردم. هیچ کدام از تیرها را مستقیم به سمت مقتول نزدم و در مرگ او دستی ندارم.

با این ادعا پرونده بار دیگر برای تکمیل تحقیقات به دادسرا برگردانده شد. با تکمیل تحقیقات فرید دیروز برای آخرین دفاع در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. مادر قربانی گفت: پسرم دو هفته قبل از این ماجرا همراه دوستانش برای کار به تهران آمده بود که کشته شد. او فقط 16سال داشت و معتاد یا مواد فروش نبود .

سپس وکیل اولیای دم به دفاع پرداخت و گفت: متهم ادعا می‌کند پارک جنگلی سنگلاخ و نامسطح بوده و او هنگام شلیک پایش سر خورده و اشتباهی تیر شلیک شده است اما من از آنجا بازدید کردم .چنین ادعایی درست نیست سطح پارک جنگلی مسطح بوده است. از طرفی شلیک گلوله برای مقابله با پسر نوجوانی که سنگ پرانی می کند نمی تواند پاسخی قانونی و مقابله ای درست باشد .

وی ادامه داد: در بررسی ها روشن شده است متهم سالها قبل نیز در جریان درگیری با یک متهم به وی شلیک کرده و مرتکب قتل شبه عمد شده است .باید اینجا از نیروی انتظامی سوال کرد چرا کسی را که مهارت لازم را در به کارگیری از سلاح ندارد برای اجرای طرح‌هایی مانند طرح مبارزه با معتادان و موادفروشان می‌فرستد.

این وکیل دادگستری گفت: وکلای نیروی انتظامی ادعا می کنند گلوله به بازوی مقتول شلیک شده و کشنده نبوده است .در حالی که پزشکی قانونی علت فوت را پارگی ریه اعلام کرده و این شلیک کشنده بوده است. مقتول تنها نان آور خانواده بوده و پس از فوت او خانواده‌اش به شدت تحت فشار مالی هستند. از این رو برای متهم حکم قصاص می خواهم.

سپس فرید در جایگاه ویژه ایستاد و به عنوان آخرین دفاع گفت : من واقعا قصد کشتن پسر نوجوان را نداشتم . مقتول و دوستانش که همگی معتاد و خلافکار بودند به ما سنگ پرانی می کردند و من برای اینکه خشونت آنها را مهار کنم دست به شلیک زدم .اما قصد کشتن هیچ یک از آنها را نداشتم و از مرگ پسر نوجوان متاسف هستم. در پایان جلسه قضات وارد شور شده تا رای صادر کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟