زوج نیکوکار البرزی در مراسم گلریزان ستاد دیه استان البرز با پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان پای نامه آزادی ۲۱ زندانی بدهکار را امضا کردند.
ر. ف نیکوکار البرزی با اشاره به نتیجه آزادی زندانیانی که از کرده خود پشیمان شده ولی به دلیل عدم توان مالی شب‌های خود را در زندان به صبح می‌رسانند، گفت: آزادی این زندانیان موجب کاهش بسیاری از آسیب‌ها در جامعه می‌شود و علاوه بر این از فروپاشی کانون چندین خانواده نیز جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: با بررسی وضعیت تعدادی از زندانیان اقدام به پرداخت بدهی ۲۱ نفر از آنها شده و از اینکه توانسته‌ام بار دیگر طعم آزادی را به عده‌ای بچسانم، خوشحالم.
وی افزود: در آئین ما ایرانیان و در دین اسلام، بر اهمیت نجات دیگران از گرفتاری و انجام امور خیر، توصیه‌شده است و با عمل به این تأکیدات، هرساله تعدادی زندانی بدهکار را آزاد کرده و نزد خانواده‌شان بر می‌گردانم.
وی که آزادی بیش از یک هزار زندانی را در کارنامه خود دارد، افزود: در حال حاضر زندانیان زیادی در انتظار دست‌های یاریگر نیکوکاران هستند تا بتوانند طعم آزادی را بار دیگر تجربه جدیدی را آغاز کنند؛ بنابراین هر شهروند مسئولیت‌پذیر می‌تواند به فراخور توان مالی خود در این راه پربرکت قدم بگذارد و به انسانی ناامید و درمانده، زندگی دوباره ببخشد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آزادی دو محکوم به قصاص هم اشاره کردند و گفت: هرچند این دو محکوم مرتکب قتل عمد و کشتن انسان دیگری شده‌اند اما با سپری کردن سال‌های زیادی از عمر خود پشت میله‌های زندان به‌شدت ابراز پشیمانی کرده و متنبه شده‌اند.
این نیکوکار البرزی گفت: با آزادی دو انسان که بارها مرگ را در خود تجربه کرده‌اند و امیدی به زندگی دوباره ندارند، شادی و امید به خانواده آنان بازگشت و می‌توان به تغییر سرنوشت این دو انسان پشیمان، امیدوار بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز گفت: بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی برای رهایی از زندان چشم امید به کمک نیکوکاران استان بسته اند و خوشبختانه خیرین و نیکوکاران نیز همیشه همیار ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان بوده اند.
حاجی رضا شاکرمی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی، اینکه خیرین پشت زندانیان را خالی نمی‌کنند و با پرداخت بدهی آنها باعث می‌شوند شادی به چندین خانواده بازگردد جای قدردانی دارد و این افراد مطمئن باشند ثواب دنیوی و اخروی این عمل نصیبشان خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟