مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: پس از شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با ترفند فروش مجسمه طلا، مبلغ 5 میلیارد ریال از او کلاهبرداری کرده و متواری شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این‌که فرد کلاهبردار با مال‌باخته تماس و اعلام کرده 16 مجسمه طلا و زیرخاکی حین حفاری زمین پیدا کرده است که قصد فروش آن را دارد، افزود: مال‌باخته یک تکه از مجسمه را آزمایش کرده که طلای 24 عیار بوده است و پس از کسب اطمینان هر 16 مجسمه را خریداری کرده و مبلغ 5 میلیارد ریال به فرد کلاهبردار پرداخت می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: کارآگاهان پس از انجام اقدامات تخصصی موفق شدند محل اختفای این فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

معصوم‌بیگی با اشاره به این‌که در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد این فرد کلاهبردار 2 همدست داشته است، گفت: همدستان او نیز طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این‌که از مخفیگاه متهمان 4 عدد قالب جهت ریختگری و ساخت مجسمه تقلبی، تعداد 193 برگ اسکناس 100 دلاری، 8 دستگاه گوشی تلفن همراه و 4 دستگاه خودرو کشف شد، ابراز کرد: در بررسی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این افراد در مجموع مبلغ 16 میلیارد و 423 میلیون ریال از 13 نفر در چندین استان کشور با این شیوه کلاهبرداری کرده‌اند.

وی در پایان مطرح کرد: هر 3 کلاهبردار به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معصوم‌بیگی در پایان با اشاره به این‌که افرادی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند، از عموم مردم خواست که در صورت برخورد با این‌گونه موارد حتماً با سامانه 110 پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟