اعدام برای مرجان داوری / جزئیات قتل علیرضا شیر محمد علی در زندان فشاویه تهران + عکس

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی درباره جزئیات این به ایرنا گفت حادثه در زندان فشافویه اظهار می‌کند: علی‌الظاهر در بندی که ایشان حضور داشتند یک سلول انفرادی وجود داشته که دو قاتل در آن بودند. متأسفانه معلوم نیست آن شب چه اتفاقی افتاده که آنها بدون هیچ درگیری قبلی دفعتاً به ایشان حمله می‌کنند و با ضربات متعدد ایشان را به قتل می‌رسانند.

این وکیل دادگستری می‌گوید: گفته می‌شود تعداد ضربات بیش از ۳۰ ضربه بوده است. اما برای اطلاع از تعداد دقیق باید از خانواده پیگیر شوم. اما یک ضربه شدید به قلب و دیگری به شاهرگ بوده است.

عرفانیان اظهار می‌کند: معمولاً وقتی درگیری می‌شود یکی دو ضربه می‌زنند، ولی وارد کردن ۳۰ یا ۴۰ ضربه عجیب است.

او در پاسخ به این پرسش که چطور دو قاتلی که در سلول انفرادی بودند توانسته‌اند از سلول خارج شوند و شیرمحمدعلی را به قتل برسانند، می‌گوید: من از جزئیات به‌صورت دقیق خبر ندارم، ولی بر اساس اطلاعات موثقم در بندی که شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه در آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را به قتل رساندند.

عرفانیان می‌گوید: هنوز گزارشی از مسئولان زندان درباره این حادثه به او ارائه نشده است و به گفته خانواده علیرضا شیرمحمدعلی نیز هیچ گزارشی در پرونده پزشکی قانونی نبوده است.

عرفانیان همچنین درباره دادگاه تجدیدنظر مرحوم شیرمحمدعلی که قرار بود ۱۸ تیر برگزار شود، می‌گوید: من خیلی به این دادگاه امیدوار بودم، چون پرونده ایشان خیلی نکاتی از لحاظ حقوقی داشت که قابل بررسی بود. من خیلی امیدوار بودم که شرایط به نفع ایشان تمام شود.

او درباره علت انتقال این زندانی به زندان فشافویه اظهار می‌کند: جرم ایشان امنیتی-سیاسی است، چون قانون بر تفکیک زندانیان تأکید دارد، من نمی‌دانم چرا ایشان را به زندان فشافویه منتقل کردند. ایشان به همین دلیل قبل از سال به همراه یکی دیگر از هم‌بندی‌های خود که فکر می‌کنم نامشان برزان محمدی بود اعتصاب غذا کردند، اما با قول مساعدت نماینده دادستان این اعتصاب غذا شکست.

عرفانیان می‌گوید پیکر مرحوم شیرمحمدعلی دیروز صبح به خانواده‌اش تحویل شده است.

این وکیل دادگستری همچنین از وضعیت یکی دیگر از موکلان خود در زندان قرچک اظهار نگرانی می‌کند و می‌گوید: خانم مرجان داوری در مؤسسه‌ای به نام راه معرفت به عنوان مترجم مشغول به کار بودند که پرونده‌ای به اتهام فساد فی‌الارض برای ایشان تشکیل می‌شود که علی‌رغم ابهامات موجود آقای صلواتی برای ایشان حکم اعدام صادر می‌کند.

او اضافه می‌کند: ما به این حکم اعتراض زدیم که به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور رفت و این شعبه رأی را نقض کرد و مجدداً به شعبه ۲۴ فرستاده شد. با این حال باز رأی اعدام صادر کردند. ما هم مجدداً اعتراض کردیم که دوباره پرونده به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور رفت و آنها همچنان نظرشان بر نقص رأی اعدام بود. این پرونده اکنون حدود ۷ ماه است که در هیأت عمومی دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

عرفانیان تأکید می‌کند: متأسفانه خانم داوری را به زندان زنان قرچک منتقل کردند که شرایط این زندان خوب نیست و زندانیان حتی از لحاظ آب آشامیدنی هم با مشکل مواجه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟