سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گستردگی استان هرمزگان و مرز طولانی که با کشورهای عمان، امارات و قطر دارد، مرزبانی این استان گسترش پیدا کرده و ماموریت های مختلف از جمله کنترل ترددهای غیرمجاز ومقابله با هر گونه قاچاق را که از وظایف ذاتی مرزبانی است گسترش داده است.

وی با بیان اینکه دریابانی هرمزگان درسال گذشته در راستای کشفیات و مقابله با ورود کالاهای غیرمجاز و خروج کالاهای هدف از کشور اقدامات خوبی انجام داده، گفت: متاسفانه در برخی مواقع شاهدیم که ماموران با تعرض اراذل و اوباش مواجه می شوند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان عدم توجیه برخی از مرزنشینان به قوانین و مقررات مرزنشینی عنوان کرد: ماموران وظیفه اجرای دقیق قانون را به عهده دارند و باید با هرگونه ورود و خروج کالاهای غیرمجاز مقابله کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه به شهادت دو تن از دریابانان شهرستان میناب طی روز گذشته در درگیری با قاچاقچیان اشاره کرد و توضیح داد: ماموران مرزبانی در راستای انجام وظیفه ذاتی خود و مبارزه با هرگونه قاچاق، با اشراف کامل اطلاعاتی و تحت کنترل قرار دادن منطقه از وجود مقادیر قابل توجهی مواد مخدر، سوخت و احشام مطلع و برای توقیف شناور به منطقه میناب اعزام و به محض مشاهده قاچاقچیان فرمان ایست صادر کردند این در حالی است که قاچاقچیان با مشاهده ماموران با آنها در گیر شده و ۲ تن از دریادلان پایگاه دریابانی میناب استوار یکم سجاد افراسیابی و گروهبان یکم حسن کریمی را حین درگیری در این عملیات، به شهادت رساندند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه با جدیت با هرگونه قاچاق و ناامنی مقابله می کنیم، تصریح کرد: قطعاً حضور بنده پیامی برای اراذل و اوباش این منطقه دارد؛ ما با تمامی امکانات با آنها مقابله می کنیم و از دستگاه قضائی انتظار داریم که از ما در راستای مقابله و مبارزه با افرادی که سبب وقوع این قبیل جنایات می شوند، حمایت کند.

وی با اشاره به دستگیری ۳ نفر از قاتلان در این درگیری خاطرنشان کرد: از دستگاه قضا درخواست داریم که حکم عاملان شهادت دریابانان را با حداکثر مجازات در حداقل زمان ممکن صادر کند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی خواستاریم که ما را حمایت کند، گفت: امروز کل مرزبانان کشور داغدار هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟