حدود ساعت 3 بامداد 7 اردیبهشت، مأموران کلانتری 171 به یک دستگاه پیکان وانت که دو مرد و یک زن داخلش نشسته بودند و مقابل کارگاه صنعتی متوقف شده بود مشکوک شدند. از آنجایی که قبل از آن دو بار از کارگاه سرقت شده بود موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

اما سرنشینان خودرو با دیدن مأموران پا به فرار گذاشتند. مأموران کلانتری نیز به تعقیب آنها پرداختند. تعقیب و گریز حدود 30 دقیقه ادامه یافت و به اخطارهای پلیس نیز توجهی نداشتند تا اینکه مأموران دست به اسلحه شدند و چندین تیر هوایی شلیک کردند اما سرانجام برای متوقف کردن خودرو مجبور به تیراندازی به سمت آنها شدند. اما باز هم راننده توقف نکرد و در حالی که با 5 خودروی دیگر تصادف کرده بود با سرعت به حرکت ادامه می‌داد تا اینکه تیرهای شلیک شده به سرنشینان خودرو برخورد کرد و آنها مجبور به توقف شدند.

در این تیراندازی یکی از سرنشینان که مرد 35 ساله‌ای بود کشته شد و مرد و زن دیگر که مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

اما ساعاتی بعد دومین سرنشین مرد نیز تسلیم مرگ شد. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که دو مرد جوان سارق بوده و همچنین سابقه سرقت نیز در پرونده کیفری خود داشته‌اند.

زن جوان که همدست سارقان بود بعد از بهبودی در تحقیقات گفت: شهرام و دوستش سارق بودند. آنها قبلاً نیز از کارگاه دو بار سرقت کرده بودند. شب حادثه به من پیشنهاد دادند که با آنها راهی محل سرقت شوم. اما پلیس به ما مشکوک شد و این اتفاق افتاد.

او ادامه داد: من اعتیاد شدید به شیشه دارم و چند وقت قبل در پاتوق مواد مخدری با شهرام آشنا شده و به عقد موقت او درآمدم.

در ادامه به دستور بازپرس جنایی عامل این تیراندازی مرگبار که مأمور کلانتری بود تحت بازجویی و تحقیق قرار گرفت و گفت: زمانی که به خودرو مشکوک شدیم چندین بار به آنها ایست دادیم و این تعقیب و گریز مدت زیادی طول کشید. حتی چند تیر هوایی شلیک کردیم، اما آنها بازهم توجه نکرده و من به ناچار و با رعایت قانون به کارگیری سلاح تیراندازی کردم.

اسلحه‌ای که با آن تیراندازی شده بود نیز به آزمایشگاه اسلحه شناسی ارسال شد. همچنین بازپرس جنایی دستور بررسی درباره اینکه در تیراندازی قانون به‌کارگیری سلاح رعایت شده را صادر کرد. این درحالی است که خانواده دو مقتول این پرونده از عامل تیراندازی شکایت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟