این 3 مرد شب های مشهد را به هم ریخته بودند

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته، درباره جزئیات دستگیری اعضای چهار باند سرقت لوازم و قطعات داخل خودروها گفت: در پی وصول گزارش های شهروندان مبنی بر دستبرد شبانه به خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان ها، تجزیه و تحلیل جغرافیایی محل ارتکاب جرایم در دستور کار پلیس قرار گرفت و مشخص شد که در سرقت های خرد شبانه از شگردهای متفاوتی استفاده شده است.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: نتیجه بررسی ها بیانگر آن بود که اعضای چند باند در سرقت های خرد نقش دارند بنابراین شیوه اطلاعاتی و عملیاتی پلیس به صورت گشت زنی های غیرمحسوس ادامه یافت و با مشخص شدن محدوده جغرافیایی جرایم مذکور، گروه زبده ای از نیروهای کلانتری سناباد به سرپرستی سرگرد بیگی (رئیس کلانتری) و با نظارت مستقیم سرهنگ آقابیگی (فرمانده انتظامی مشهد) وارد عمل شدند و با گشت زنی های غیرمحسوس شبانه و به ویژه در ساعات بعد از سحری یک عملیات ضربتی را آغاز کردند.

میدان دار امنیت خراسان رضوی تصریح کرد: اولین باند سرقت در اول خرداد هنگامی متلاشی شد که نیروهای گشت کلانتری سناباد به پلاک مخدوش یک دستگاه پراید در خیابان اسفندیانی مشکوک شدند و دو سرنشین 28 و 25 ساله آن را دستگیر کردند. وی گفت: در بازرسی از خودرو چهار باند، سه دستگاه پخش و تعداد زیادی مدارک و اسناد هویتی مربوط به مال باختگان درحالی کشف شد که بررسی ها نشان می دهد اعضای این باند با شگردی خاص لوازم و قطعات داخلی خودروها را به یغما می بردند.

رئیس پلیس خراسان رضوی با اشاره به دستگیری سرکرده یک باند دیگر سرقت خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی پلیس در ادامه گشت زنی های شبانه، جوان 31 ساله ای به نام «م- م» را در خیابان مجد مشهد هنگامی به دام انداختند که در حال تخریب قفل صندوق عقب یک دستگاه پژو 206 بود.

سردار تقوی اضافه کرد: از این سارق معتاد مقداری شیشه به همراه قطعات داخل خودرو و ابزار و آچار کشف شد و تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با وی همچنان ادامه دارد. این فرمانده با تجربه، تصریح کرد: عملیات ضربتی پلیس به مناطق مطهری جنوبی و خیابان دانشگاه کشید و دو شب دیگر نیز ادامه یافت.

وی گفت: ماموران انتظامی همچنین با هدف مبارزه با سرقت های خرد که موجب گلایه برخی شهروندان بود موتورسواری را در خیابان مطهری جنوبی دستگیر کردند که از وی مدارک شناسایی افراد غیر کشف شد که بررسی ها نشان داد: برخی از مدارک مذکور حدود 10 روز قبل از یک دستگاه خودرو سرقت شده است.

سردار محمد کاظم تقوی خاطرنشان کرد: گروه ویژه عملیاتی که به طور نامحسوس در خیابان های مشهد گشت زنی می کردند، نیمه های شب نیز دزدانی را سوار بر یک دستگاه پژو 405 دستگیر کردند که یکی از آن ها مشغول تخریب در سمت راننده یک دستگاه پژو 206 بود. وی افزود: از داخل خودروی سارقان، گواهی نامه، کارت عابر بانک، مدارک شخصی وغیره کشف شد. فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون 25 مال باخته در این عملیات ضربتی شناسایی شده اند که تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باندها و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

شایان ذکر است پرونده های مذکور در شعب 204 ،206 و 225 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال رسیدگی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سیده نسرین سجادپور

کدخبر: 480235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟