سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری در خصوص خرید شمش طلا و ارز خارجی با نرخ پایین تر از بازار پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: در تحقیقات مشخص شد که متهم با عنوان اینکه توانایی خرید شمش طلا و ارز خارجی با نرخ پایین تر از بازار از بانک مرکزی را دارد و دارای ارتباطات قوی و کانال های مالی اقتصادی است، از 6 نفر مبلغ 28 میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت کرده است.

وی ادامه داد: فروشنده پس از دریافت مبلغ، 6 عدد شمش طلا و 90 هزار ارز شامل دلار و یورو را به آن ها تحویل می داد که پس از بررسی خریداران متوجه جعلی بودن آن ها می شدند.

نادربیگی بیان کرد: با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم نیز شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه در حال تردد با یک دستگاه خودرو پژو 206 در حوالی جهانشهر کرج دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: یک دستگاه لپ تاپ، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ یک هزار دلار جعلی از متهم کشف شد؛ وی در بازجویی های صورت گرفته به 50 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان در البرز و خورستان در قالب فروش شمش طلا، دلار و یوروی تقلبی اعتراف کرد.

وی در پایان گفت: این متهم که تحت تعقیف مراجع قضایی در استان خوزستان است با قرار وثیقه 230 میلیارد ریالی روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟