ماجرای فشار های سیاسی در پرونده محمد علی نجفی / توضیحات سردار لطفی+ جزییات

سردار علیرضا لطفی بعدازظهر امروز جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات دستگیری محمد علی نجفی اظهار کرد: نگاه پلیس در پرونده‌های جنایی کاملاً غیرسیاسی است و اصلاً به این توجه نمی‌کنیم که مخاطب ما چه کسی است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: ما پلیس تخصصی با توانایی خوب هستیم، برخی مسائل قابل عنوان نیست اما پلیس بر آقای نجفی اشرافیت داشت و دقیقاً می‌دانستیم چه ساعتی کجا می‌رسد.

وی تصریح کرد: به خاطر همین همکاران پلیس منتظر وی بودند و آقای نجفی مردد بود که خود را تحویل پلیس بدهد یا خیر.

لطفی ادامه داد: اگر وی به موقع دستگیر نمی‌شد یا اگر خودکشی می‌کرد امروز شائبه‌های بسیاری به وجود می‌آمد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: پلیس اعتقاد بر این دارد که حقوق شهروندی باید رعایت شود و قراردادها و ضوابطی در کار داریم؛ برای متهمان به قتل، بدواً و در همان لحظات ابتدایی حضور در آگاهی، لباس بازداشتگاه بر تن نمی‌کنیم بلکه بلافاصله اظهارات وی را اخذ می‌کنیم که نتواند حرفش را عوض کند.

وی با بیان اینکه پلیس در کار خود متخصص است، گفت: بنده حدود ساعت 19:30 روز گذشته به عنوان نخستین فرد با آقای نجفی حرف زدم که او صراحتاً قتل را برعهده گرفت و گفت که با اسلحه این کار را کرده است.

لطفی خاطرنشان کرد: سرعت عمل پلیس در دستگیری وی، نشان از اقتدار پلیس دارد، در دقایق نخست پی بردیم که وی مرتکب قتل شده و 6 تا 7 مخفیگاه وی بررسی شد.

وی افزود: آقای نجفی در آخرین تماس خود به دخترش گفته بود که می‌خواهم خودم را تسلیم پلیس کنم اما همکاران بنده در خیابان (نزدیک مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ) وی را رؤیت و بازداشت کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ممکن است فشارهای سیاسی در این پرونده لحاظ شود، گفت: تا به این لحظه حتی یک نفر با پلیس دررابطه با پرونده آقای نجفی، توصیه، سفارش یا تماسی نداشته است و پلیس با استقلال کامل کار خودش را انجام داد.

لطفی یادآور شد: یکی از فرضیات پلیس این بود که آقای نجفی خودکشی کند، آقای نجفی گفت که می‌خواسته خودکشی کند اما در نهایت منصرف شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟