میترا استاد چگونه وارد زندگی محمد علی نجفی شد ! + جزییات

به گزارش رکنا، محمدعلی نجفی، دوازدهمین شهردار رسمی تهران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب است؛ مردی شیک‌پوش که در دی ماه سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. او فعالیت کاری خود را با ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز کرد، اما خیلی زود وارد سطوح عالی دولتی در کشور شد و از سال ۶۰ تا ۷۹ حضور در سمت‌هایی چون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه را تجربه کرد. او از سال ۸۶ به سومین شورای اسلامی شهر تهران راه یافت و تا سال ۹۲ و پیروزی دولت تدبیر و امید در این منصب ماند تا اینکه از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس وقت معرفی شد، اما با اختلاف یک رأی از حضور در کابینه بازماند تا این بار با حکم مستقیم رئیس جمهوری به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد هیأت دولت شود؛ مسئولیتی که البته چندان هم طولانی نشد و حدود هفت ماه بعد با استعفای نجفی به پایان رسید. پس از آن نجفی مدتی سرپرست وزارت علوم شد و در جایگاه مشاور رئیس جمهور به فعالیتش ادامه داد تا اینکه با انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران و پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان، به عنوان شهردار منتخب راهی ساختمان خیابان بهشت شد.
چند ماهی از آغاز به کار نجفی نگذشته بود که شایعات پیرامون بیماری، کسالت و تصمیمش برای استعفا خبرساز شد؛ بیماری‌ای که پیش از این در بهمن ماه سال ۹۲ نیز بهانه‌ای برای استعفای نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شده بود، اما اعلام شد که آن بیماری با طی دوران استراحت بهبود یافته و استعفا کذب است.
نجفی در این مقطع در مصاحبه‌ای تاکید کرد که «ایستاده است»، اما ایستادگی او چندان دوام نیاورد. در این زمان او با یک حاشیه دیگر روبرو شد؛ اجرای حرکات موزون توسط چند دختربچه در یک مراسم که خبرش توسط رقبای سیاسی جریان مقابل، جنجالی شد؛ او نهایتاً در آخرین روزهای سال ۹۶ از تصمیمش برای استعفا از شهرداری تهران خبر داد و در توضیح به خواندن شعری از مولانا بسنده کرد: «خوش‌تر آن باشد که سر دلبران… گفته آید در حدیث دیگران. …»
اصرار نجفی بر استعفا گرچه یکبار با مخالفت شورای شهر تهران روبه رو شد، اما در نهایت با پافشاری او به سرانجام رسید و او در فروردین ماه سال ۹۷ از شهرداری تهران کناره‌گیری کرد. از همان ایام سکوت نجفی آغاز شد و تنها تصویری از عیادت چند عضو شورای شهر تهران از شهردار سابق در یکی از بیمارستان‌ها منتشر شد.
سکوت نجفی اما نه تنها نامش را از رسانه‌ها حذف نکرد، بلکه نامی دیگر را که از مدت‌ها قبل در محافل خصوصی شنیده می‌شد، حتی در رسانه‌های رسمی در کنار نامش نشاند؛ زنی جوان به نام «میترا استاد» که ابتدا گفته شد همسر موقت نجفی است و بعدها مشخص شد که همسر دوم اوست. بسیاری میترا را که حالا با نام خانوادگی همسرش شناخته می‌شد، عامل استعفای نجفی می‌دانستند و همین امر سبب افزایش حواشی و شایعات پیرامون شهردار سابق شد.
اصرار شهردار تهران بر سکوت اما بر خلاف اصرارش بر استعفا نتیجه دلخواه را برای وی رقم نزد، چرا که مدتی بعد، یک کانال تگرامی گفت‌وگویی با همسر دومش را منتشر کرد که حاوی نکات قابل توجهی از زندگی وی بود؛ گفت‌وگویی که هیچگاه از سوی نجفی یا وابستگان وی تکذیب نشد. میترا استاد در این گفت‌وگو گفت: «هر فردی می‌تواند عاشق بشود و ازدواج کند، همه انسان‌ها تا زمانی که جان دارند در وجود ما حس دوست داشتن وجود دارد. هر انسانی یک زندگی خصوصی دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و هر شخصیت دیگر؛ درست نیست با کسی که واقعاً اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، این‌طوری رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است. متأسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه‌ای دکتر نجفی هستم در حالی که من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.»
او با اشاره به «تهمت‌هایی» به او و همسرش زدند گفته بود: «به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می‌دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم؛ اگر رسانه‌ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده‌اند که رابطه نامشروعداشته، من می‌گویم اولاً ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می‌دهم اگر هر مشکلی بود شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم زندگی خصوصی ما وارد شوند. تقریباً چند ماه پیش یک کلیپ در خارج از کشور ساخته شد که صداهای من را تقطیع و بریده بریده به هم وصل کرده‌اند تا مرا تخریب کنند؛ در حالی که واقعیت چیز دیگری بود. تمام حساب‌های بانکی من و آقای دکتر نجفی قابل بررسی است. اینقدر شفاف هستیم، بیایند بررسی کنند. ما هیچ چیز سیاهی در زندگی نداریم.»
میترا استاد در مورد ازدواجش با نجفی نیز گفته بود: «آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم. این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند. هر موضوعی و مسئله‌ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه‌ها اعلام می‌کنم. ما اردیبهشت ۹۷ با هم ازدواج کردیم و متأسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته‌اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است. تهمت زننده‌ها را به خدا واگذار می‌کنیم.»
همسر دوم نجفی در این گفت‌وگو استعفای همسرش را بی‌ارتباط با ازدواجشان اعلام کرد و پس از آن حضور چندانی در رسانه‌ها نداشت و به جز یک مورد تکذیب خبری پیرامون نجفی اظهارنظر دیگری نداشت، تا اینکه صبح روز سه‌شنبه ۷ خرداد شاید برای آخرین بار خود و همسرش را به سر خط خبرها کشاند، آن هم با مرگ.
مرگ میترا استاد خیلی زود فضای رسانه‌ای کشور را تحت تأثیر قرار داد، او ظهر سه‌شنبه در خانه‌اش در طبقه هفتم برجی در تقاطع بلوار خوردین و دادمان در شهرک غرب به ضرب گلوله کشته شد؛ برجی که منزل مسکونی‌اش در آن بوده و به گفته یکی از همسایه‌ها ساعتی قبل از اعلام خبر مرگ صدای درگیری از واحد مربوط به آنان شنیده شده است.
با مرگ میترا،نجفی ابتدا فراری شد تا اینکه با پای خود به پلیس آگاهی تهران رفت و با اعتراف به جزییات قتل انگیزه اش را اختلافات خانوادگی دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 479268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟