بیت الله عبداللهی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی، گفت: در شهرستان های حوزه انتخابیه روستایی با ۱۵۰۰ نفر جمعیت داریم که متاسفانه در یک سال اخیر ۷ نفر از مردم آن روستا خودکشی کرده اند که باید عمده دلایل این خودکشی ها را عدم رونق کسب وکار در روستاها و کسب درآمد دانست.

نماینده مردم هریس و اهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دولت جدا خواهش می کنم به بحث اشتغال و درآمد روستاییان توجه کند چرا که در گذشته آن ها در کارهای ساختمانی مشغول بودند اما به علت رکود کار ساختمانی بیکار شده اند.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان های اهر و هریس در پاییز و اوایل فروردین آب دارند، اضافه کرد: روستاییان تشنه این هستند که دولت استخر معیشتی کوچکی برای آن ها بسازد چرا که بخشی از کشاورزیشان رونق پیدا خواهد کرد اما دولت به احداث سدهای معیشتی کوچک بها نمی دهد.

عبداللهی با اشاره به اینکه چند ماهی است که روستای آرباطان شهرستان هریس به شهر تبدیل شده است، گفت: با این وجود علیرغم مصوبه دولت هنوز وزارت کشور نتوانسته جواز تاسیس را ابلاغ کند لذا انتظار است شهرداری این شهر هرچه سریع تر انتخاب و ایجاد شود تا به سر و سامان دادن این شهر بپردازد.

وی همچنین در خصوص فروش آب تصفیه شده در شهرستان بخشایش روستاهای منطقه، بیان کرد: متاسفانه در چند شهر و روستای شهرستان هریس آب تصفیه شده را به قیمت بالا می فروشند در حالی که قول کاهش قیمت هنوز محقق نشده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به شکسته شدن سد امند در شهرستان هریس، گفت: متاسفانه این سد تخریب شده و اگر بازسازی آن جدی گرفته نشود دامداری، قنات و محیط زیست منطقه آسیب خواهید دید.

عبداللهی با تذکر به رئیس سازمان اوقاف، بیان کرد: هیچ کس با اوقاف و وقف مخالف نیست اما در شهرستان اهر و هریس اوقاف هر روز به مردم مبنی بر اینکه براساس فلان سند این زمین ها برای اوقاف است اخطار می دهد در حالی که این زمین ها سالیان سال برای مردم بوده و در آن زندگی و کشاورزی داشتند، لذا امید است سازمان اوقاف مطالعات جدی انجام و مردم را از این نگرانی نجات دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟