کشف 4 راس گوساله قاچاق در نهبندان

به گزارش رکنا، راه انجام، رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: این دو خودرو از استان سیستان و بلوچستان به سمت سرایان در حرکت بودند که توسط ماموران پاسگاه انتظامی عربخانه شهرستان نهبندان متوقف شدند.
وی با بیان اینکه دامپزشکی با ورود دام غیرمجاز و بیمار به شهرستان برای حفظ سرمایه ملی برخورد می‌کند، افزود: براساس قانون سازمان دامپزشکی کشور حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی بدون دریافت مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع است.
راه انجام یکی از مهم‌ترین بیماری‌های شایع در کشور را بیماری تب برفکی اعلام کرد و گفت: این بیماری خسارت‌های اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌کند و مطمئن‌ترین راه پیشگیری از آن کنترل تردد و ممانعت از جابجایی دام‌های بدون هویت بهداشتی است.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه متخلفان سودجو به دلیل توجه نکردن به مقررات بهداشتی_قرنطینه‌ای، با قاچاق دام بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند، از دامداران و دلالان دام خواست برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری ها، از جابجایی دام زنده بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری کرده و نسبت به أخذ مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟