10 مرد خطرناک تهران را بشناسید؟ / آنها زنجیره ای بازداشت شدند +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران ، گفت: روز 13 بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع موبایل قاپی در کلانتری 139 مرزداران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

وی بیان داشت: مالباخته پس از حضور در اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: ساعت 23 در خیابان معتمدی در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان یک موتورسوار به من نزدیک و در یک لحظه گوشی همراهم را قاپیده و به سرعت از محل متواری شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با توجه به شیوه و شگرد سارق در قاپ زنی تک نفره با بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار در خصوص گوشی قاپی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار 21 ساله شدند؛ بررسی سوابق گذشته این متهم نشان داد که وی سرقت‌ها تک نفره انجام داده است و آخرین بار در تیرماه سال گذشته از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را از سر گرفته است .

سرهنگ نجفی گفت: تصویر متهم توسط مالباخته شناسایی و کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی به مخفیگاه وی در شهرستان شهریار با گرفتن نیابت قضایی اعزام شدند و در نهایت ماموران موفق شدند متهم را در 22 بهمن مال سال گذشته دستگیر کنند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: متهم پس از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی به سرقت گوشی تلفن همراه مالباخته و 50 فقره سرقت دیگر در شهریار و مناطق غرب شهر تهران اعتراف کرد و اظهار داشت: گوشی های مسروقه را به یکی از خریداران اموال مسروقه در شهریار فروخته است .

وی گفت: با شناسایی محل تردد مالخر او نیز دستگیر و در پلیس آگاهی تهران بزرگ به مالخری اموال مسورقه با اعتراف صریح به خرید دهها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از وحید ، 5 خریدار اموال مسروقه ی دیگر را نیز به کارآگاهان معرفی کرد و عنوان داشت که به صورت گروهی ( باندی ) و به همراه این افراد در زمینه خرید گوشی های تلفن همراه از سارقان فعالیت دارد .

با معرفی 5 خریدار اموال مسروقه ی جدید و شناسایی محل فعالیت های مجرمانه ی آنها در شهرستان شهریار ، هماهنگی لازم با پلیس آگاهی غرب استان تهران انجام و در یک عملیات مشترک هر 5 نفر آنها در مورخه 3 اردیبهشت ماه امسال دستگیر و در همان عملیات دستگیری ، بیش از 70 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد .

یکی از خریداران اموال مسروقه به نام امین 38 ساله که نقش سرکردگی گروه خریداران اموال سرقتی را بر عهده داشت ، در همان تحقیقات اولیه به خرید بیش از 200 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از سارقان اعتراف و در این خصوص دو سارق به نام بهرام ( 21 ساله و حمید 27 ساله را به کارآگاهان معرفی کرد .

با معرفی بهرام و حمید از سوی خریدار اصلی گوشی های مسروقه ، بلافاصله هر دو نفر آنها به عنوان مجرمین سابقه دار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مورد شناسایی قرار گرفتند ؛ در بررسی سوابق بهرام و حمید مشخص شد که هر دو نفر آنها پیش از این بارها به اتهام کیف قاپی ، قاپ زنی و زورگیری دستگیر و روانه زندان شده و هر دو نیز در یک محله در شهریار سکونت دارند .

با شناسایی مخفیگاه "بهرام" و "حمید" در شهریار ، کارآگاهان اداره هجدهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان شهریار اعزام و 21 اردیبهشت ماه در دو عملیات همزمان موفق به دستگیری هر دو نفر آنها شده و در بازرسی از مخفیگاه آنها علاوه بر کشف دهها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه ، چندین قبضه سلاح سرد نیز کشف شد که در این خصوص متهمین صراحتا اعتراف کردند که علاوه بر سرقت به شیوه قاپ زنی ، به شیوه زورگیری و با تهدید سلاح سرد نیز اقدام به دهها فقره سرقت کردند .

حمید و بهرام ضمن اعتراف صریح به دهها فقره سرقت به شیوه قاپ زنی و زورگیری و فروش اموال مسروقه به گروه خریداران اموال مسروقه به سرکردگی امین ، یکی از خریداران اموال مسروقه به نام ناصر را نیز به کارآگاهان معرفی و اعتراف کردند که بیش از 200 گوشی تلفن همراه مسروقه را به ناصر فروختند ؛ با شناسایی ناصر ، وی نیز در همان تاریخ 21 اردیبهشت ماه دستگیر وهمراه حمید و بهرام به اداره 18پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح هر یک از گروه های مجرمین دستگیر شده در خصوص "انجام سرقت" و "خرید و فروش اموال مسروقه" ، قرار قانونی از سوی شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 476278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟