بررسی این پرونده از دی سال ۹۶ با وقوع یک فقره سرقت همراه با ضرب و جرح در اتوبان ساوه در دستور کار پلیس قرار گرفت و پس از آنکه مأموران موفق شدند متهم را دستگیر کنند، قرار جلب دادرسی از شعبه اول دادسرای رباط کریم صادر شد و پرونده در شعبه ۱۹ دادگاه کیفری یک مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم به جهت ایراد صدمه علاوه بر پرداخت دیه، به پنج سال حبس و بابت سرقت به ۱۰ سال حبس و شلاق محکوم شد.

در ادامه متهم به رأی دادگاه بدوی اعتراض کرد و پرونده به دیوانعالی کشور ارجاع شد که دیوانعالی کشور در مورد حکم سرقت، نقایصی را وارد دانست و پرونده به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی تولیت ارجاع شد.

متهم در جلسه دادگاه که روز گذشته برگزار شد حضور خود را در زمان سرقت در آن محل منکر شد و دادگاه برای حصول یقین و علم به وقوع جرم تصمیم گرفت از طریق ردیابی تلفن همراه موضوع را پیگیری کند. در ردیابی‌های انجام شده مشخص شد که ادعای متهم مبنی بر حضور نداشتن در صحنه و زمان وقوع جرم دروغ است چراکه مشخص شد تلفن همراه در همان منطقه وقوع جرم و در همان ساعت فعال بوده است.

با این مستند رئیس شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران برای صدور رأی با مستشاران خود وارد شور شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 475920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟