به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ "علی جمالی" رییس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: خرید و فروش اینترنتی و بانکداری الکترونیکی با هدف سهولت در معاملات و نقل و انتقال مالی بستر مناسبی را برای کسب و کار راه‌اندازی کرده است و به سرعت در حال رشد است و استفاده از آن‌ها روز به روز در حال افزایش هستند.

این مقام مسئول افزود: پیشرفت این حوزه سودجویان و کلاهبرداران را بر آن داشته که با سوء استفاده از این وضعیت برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری استفاده کنند.

وی ادامه داد: در یک روش کلاهبرداری افراد سودجو با درج آگهی جعلی فروش تجهیزات و وسایل مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و برای جلب اعتماد آن‌ها در ازای واریز مبلغ بیعانه یک رسید جعلی انجام موفقیت آمیز تراکنش بانکی که از قبل طراحی و تهیه شده است برای خریداران ارسال می‌کنند یا به صورت حضوری نشان می دهند .

این مقام مسئول ادامه داد: کلاهبرداران پس از واریز وجه توسط خریداران به حساب آن‌ها دیگر نه کالایی ارسال می‌کنند و نه پاسخگو هستند و با این کار ضمن کلاهبرداری مالی باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه با توصیه به شهروندان عنوان کرد: قبل از هرگونه خرید اینترنتی از صحت آگهی منتشر شده یا هویت فروشنده کاملاً مطمئن شوند و مواردی همچون ، زمان تحویل کالا، مبلغ، تاریخ، زمان انجام تراکنش و همچنین اطمینان از اصلی بودن رسید با سایر رسیدهای چاپ شده ، توسط فروشنده به‌ دقت کنترل شود.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی آماده پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟