روزنامه تایمز انگلیس اعلام کرد که حدود ۴۵ هزار کودک در مناطق تحت سیطره داعش متولد شده‌اند که در واقع یک بمب ساعتی هستند .

کودکان داعش در عراق دارای گواهی تولد از سوی خلافت موهوم داعش هستند. رئیس اتحادیه ضد تروریسم در اروپا هشدار داد که این گواهی‌ها قبل ازسقوط داعش برای این کودکان صادر شده که ممکن است در آینده با عنوان کودکان انتحاری به کار گرفته شوند، اما این گواهی‌ها از نظر دولت عراق ارزشی ندارند.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که تعداد کودکان بی‌تابعیت در عراق به حدود ۴۵ نفر می‌رسد. این ارزیابی‌ها همچنین اشاره می‌کند که در آینده نزدیک ممکن است این تعداد دو برابر شود، چرا که حدود ۳۰ هزار عراقی از اردوگاه‌های آوارگان در سوریه بازگشته اند. ​

بر اساس گزارش این روزنامه، سازمان‌های حقوق بشری همچنین تعدادی کودک بی تابعیت را در سوریه نیز ثبت کرده اند. این روزنامه همچنین اعلام می‌کند که عراق حدود ۱۰۰ هزار نفر را در فهرست سیاه قرار داده است، چرا که آن‌ها با داعش در ارتباط هستند و به دنبال همین موضوع این افراد در ثبت هویت برای فرزندانشان با مشکل روبرو می‌شوند.

بسیاری از عناصر داعش از گروه‌های خارجی به ویژه اروپایی تشکیل شده بودند که بعد از شکست داعش در عراق و سوریه، اروپا به بهانه حفظ امنیت خود با بازگشت این افراد و خانواده‌های آن‌ها به کشور‌های خودشان مخالفت کرده است. این افراد که تابعیت کشور خود را از دست داده اند، به علت اقدامات تروریستی عناصر داعش، در حال حاضر قادر به اخذ تابعیت عراق یا سوریه نیز نیستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 474934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟