سردار خلیل واعظی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متهم سابقه داری که با شگرد‌های مختلف از متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی در بوشهر کلاهبرداری می کرد شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: متهم که در گذشته از کارکنان قراردادی شهرداری بوشهر بوده است افرادی را که به شهرداری مراجعه می‌کردند و متقاضی دریافت پروانه ساختمان بودن و یا به علت ساخت و ساز غیر مجاز در کمیسیون های مربوطه محکوم به پرداخت جریمه می شدند شناسایی می‌کرد.

وی گفت: این کلاهبردار با این شگرد که قادر به تسریع در روند اخذ پروانه ساختمان و کم کردن جریمه ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز می‌باشد و همچنین با معرفی خود به عنوان عضو کمیسیون مزایده و مناقصه شهرداری، مبالغ قابل توجهی از این افراد اخاذی و کلاهبرداری کرده است.

به گفته سردار واعظی متهم پس از انجام اقدامات مجرمانه به مکان نامعلومی متواری شده بود که با ورود کاراگاهان کشف جرم پلیس آگاهی به پرونده و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه وی در یک شهر مرزی در شمال غرب کشور شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان داشت: متهم در حالیکه با استفاده از یک دستگاه خودرو خارجی قصد داشت به کمک قاچاقچیان انسان به صورت غیر قانونی از مرز خارج شود دستگیر و به بوشهر منتقل شد.

سردار واعظی افزود: با تلاش کار آگاهان پلیس تاکنون مدارک و مستندات 45 میلیارد ریال اخاذی و کلاهبرداری متهم جمع آوری شده است .

وی با بیان اینکه متهم در گذشته نیز 6 فقره سابقه جعل و کلاهبرداری داشته است گفت: تاکنون 6 نفر شاکی در این رابطه شناسایی شده است.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در مراجعه به ادارات و سازمان‌ها هرگز به واسطه‌ها اعتماد نکنند و کارهای خود را از مبادی رسمی و قانونی پیش ببرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟