چهارشنبه گذشته خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از سوی سارقانی که محدوده بهشت زهرا را به محلی برای جولان و اجرای نقشه دزدی های خود قرار داده اند مورد حمله قرار گرفت و دوربین عکاسی ؛مدارک و مقادیری از وجه نقد وی ربوده شد .

فاطمه مشایخی ؛ خبرنگاری که اموالش را سارقان به سرقت برده اند در خصوص چگونه وقوع این حادثه گفت : برای امنیت بیشتر خودرو را در پارکینگ روبروی سالن تطهیر بهشت زهرا پارک کردیم و به دلیل سنگینی وسایل، کوله پشتی حاوی دوربین حرفه ای عکاسی، وسایل جانبی دوربین ، کیف سامسونگ حاوی اسناد و مدارک و مقداری وجه نقد را در صندوق عقب خودرو قرار دادیم و به سمت سالن تطهیر رفتیم . بعد ازساعتی به پارکینگ برگشته ؛ سوار خودرو شده و وقتی کمی از پارکینگ دور شدیم به قصد برداشتن وسیله ای از داخل کوله پشتی کنار اتوبان ایستادیم که متوجه شدیم در صندوق عقب با وسیله ای شبیه پیچ گوشتی شکسته شده و وسایل داخل صندوق تماما دزدیده شده است .

وی درادامه افزود : بعد از تماس با نیروی انتظامی ؛دقایقی بعد ماموران به محل رسید و تحقیقات پلیسی آغاز شد.

به توصیه پلیس به پارکینگ مراجعه کردیم و خواستار بازبینی فیلم شدیم ، که گفتند فردا فلش بیاورید تا فیلم را در اختیار شما قرار دهیم. ناگفته نماند کارکنان پارکینگ بر خلاف تمامی نگهبانان پارکینگ های سطح شهر هیچ لباس رسمی به تن نداشتند و با توجه به اینکه برای ورود به پارکینگ از مردم وجه نقد دریافت می کردند ادعا کردند ما فقط مسئولیت چک کردن ورود و خروج ماشین را بر عهده داریم نه امنیت وسایل شما.

مشایخی با گفتن از اینکه بعد از چک کردن پارکینگ متوجه شدیم که محل از تعداد اندکی دوربین برخودار است آن هم صرفا برای چک کردن ورود و خروج ادامه داد :طبق مشاده ما هیچ نظارتی بر حفظ امنیت خودروهای متوقف شده در پارکینگ بهشت‌ زهرا وجود ندارد.این پارکینگ هیچ نرده‌ای ندارد و افراد به راحتی می‌توانند داخل شوند و بعد از سرقت ازمحیط های باز این فضا برای فرار بهره برند. سپس برای پیگیری شکایت از پارکینگ و اعلام سرقت به سمت کلانتری حرم مطهر امام رفتیم .در کلانتری و با مشاهده شکات و شنیدن سخنان آنان متوجه شدیم روزانه حداقل 20 سرقت در بهشت زهرا رخ می دهد .

مشایخی که برای پیگیری وضعیت پرونده سرقت دوربین عکاسی دیگر وسایل خود ، روز پنجشنبه به کلانتری منطقه مراجعه کرده بود با خانواده ای مواجه شد که گریان به دنبال کلانتری بودند وقتی قضیه را جویا شد متوجه شد این خانواده خودرو خود را در محوطه بهشت زهرا پارک کرده بودند و برای چند دقیقه تا بالای سر قبر عزیز خود رفته بودند که در برگشت متوجه ربوده شدن خودرو خود شدند.

در پایان باید گفت طبق مصاحبه یکی از مسئولان بهشت زهرا در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ که با یکی از خبرگزاری های کشور انجام گرفته بود این مسئول اعلام کرده بود :در تلاش هستیم تا دوربین‌های مداربسته سیار را در مناطق پر تردد نصب کنیم اما با گذشت بیش از یکسال از زمان این گفتگو هنوز هم سرقت در بهشت زهرا پر تعداد رخ می دهد ولی این منطقه از امنیت نسبی هم برخوردار نیست .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

برنا

کدخبر: 474006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟