قاتل خبرنگار بلغاری به ۳۰ سال زندان محکوم شد+ عکس

رکنا : دادگاه شهر روسه واقع در شمال بلغارستان، «سورین ک.» را به جرم تجاوز و قتل ویکتوریا مارینووا، خبرنگار بلغاری، به ۳۰ سال زندان محکوم کرد.

به طور معمول برای این گونه جنایات حکم حبس ابد صادر می‌شود اما قاتل هنگام قتل ۲۰ ساله بوده است. روز ششم اکتبر ۲۰۱۸ مارینووا که برای دویدن به پارک نزدیک خانه‌اش در شهر روسه رفته بود، به قتل رسید.

روز دهم اکتبر خبر دستگیری سورین ک. منتشر شد. او پس از انجام جنایت به شهر اشتاده در آلمان گریخته و نزد بستگانش مخفی شده بود.

تلویزیون محلی تی وی‌ان که مارینووا با آن همکاری می‌کرد، گزارش داد که پلیس تلفن دستی مقتول را در خانهسورین ک. پیدا کرده است.

متهم پس از چند روز حبس به جرم خود اعتراف کرد و گفت که در روز جنایت مست بوده است.

دادستانی روسه اعلام کرده است که انگیزه این جنایت، جنسی بوده و ربطی به شغل و فعالیت‌های مقتول ندارد.

آخرین برنامه تلویزیونی مارینووا که چند روز پیش از قتل او پخش شد، درباره فساد مالی در بلغارستان و سوءاستفاده از کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به این کشور بود. او در این برنامه با دو خبرنگار بلغاری و رومانیایی مصاحبه کرده بود که تحقیقاتی درباره تقلب‌های مالی و استفاده غیرقانونی سیاستمداران این دو کشور از صندوق اتحادیه اروپا انجام داده بودند.

به گزارش رکنا برنامه افشاگرانه و تحقیقاتی مارینووا در تلویزیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و به همین دلیل احتمال می‌رفت که قتل او در ارتباط با فعالیت‌هایش برای جلوگیری از فساد اداری در بلغارستان باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟