عکسی تلخ از شکار یک پلنگ زیبا در مازندران + جزییات دستگیری شکارچیان

 سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی تصریح کرد: در پی کسب خبری از کارشناسان محیط زیست شهرستان "بهشهر" مبنی بر اینکه شکارچیان غیر مجاز در مناطق جنگلی آن شهرستان اقدام به شکار ۲ قلاده پلنگ کرده و لاشه آن را آتش زدند، موضوع پرونده برای رسیدگی و دستگیری متهمان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، اظهار کرد: با بررسی‌های میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگردهای خاص و فنی پلیس، ۲ متهم این پرونده از شکارچیان غیر مجاز شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ مفخمی افزود: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کردند و در اظهارات خود عنوان داشتند، پس از شکار ۲ قلاده پلنگ قصد انتقال و فروش پوست آنان به یکی استان‌های مرزی کشور را داشتند که با هوشیاری مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پوست هر ۲ قلاده پلنگ در مخفیگاه متهمان کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی پوست‌های مکشوفه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شد.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟