میوه فروش دوره گرد 300 میلیون تومان از جیب مردم تهران زد +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران گفت: در پی وصول شکایات مشابه به پلیس فتا تهران مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب افراد ، پرونده ای در این خصوص تشکیل و اقدامات پلیسی برای دستگیری عامل این برداشت‌ها در دستور کار کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی شکایات و اظهارات شکات مشخص شد مردی تحت پوشش دست فروشی و دوره گردی ( با استفاده از یک دستگاه وانت ) ، اقدام به گرفتن کارت‌های بانکی از طعمه‌هایشان کرده و در یک فرصت مناسب اقدام به کپی کردن کارت های بانکی و نهایتا برداشت غیرمجاز از حساب افراد کرده است .

سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار در زمینه ی ارتکاب جرایم مربوط به "اسکیمر" ، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در استان البرز شدند.

با شناسایی تصویر متهم از سوی شکات و مالباختگان ، کارآگاهان با بهره گیری از سوابق بدست آمده از متهم به محل سکونت وی در شمال کشور مراجعه و اطلاع پیدا کردند که وی از این محل متواری شده است .

در شرایطی که هیچگونه اطلاعات جدیدی در خصوص آخرین مخفیگاه متهم وجود نداشت ، کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده میدانی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه متهم در استان گلستان – شهرستان گرگان شده و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش ، متهم روز 21 فروردین ماه امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف ادوات مجرمانه اعم از دستگاه کپی رایت ( اسکیمر ) ، کارت های کپی شده شکات و مالباختگان ، سیستم رایانه ، دستگاه های متعدد کارت خوان سیار ( PoZZ ) و دهها کارت خام شدند .

متهم در همان تحقیقات اولیه ، با توجه به کشفیات بدست آمده از مخفیگاهش و همچنین شناسایی دقیق از سوی دهها مالباخته صراحتا به برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی آنها اعتراف کرد و عنوان داشت که در زمان حضورش در شهر تهران ، با استفاده از مدارک شناسایی مجعول در مسافرخانه های مختلف شهر سکونت داشته و هر بار طی مدت حضورش در تهران ، در پوشش "دست فروشی" و "دوره گردی" در مناطق مختلف شهر تهران بویژه مناطق غرب تهران به این شیوه اقدام به کپی کردن کارت های عابربانک افراد نموده و نهایتا با استفاده از رمز کارت ارائه شده از سوی خود مالباختگان ، برداشت از حساب های آنها را انجام داده است .

در حال حاضر تاکنون با شناسایی بیش از 200 نفر از شکات ، با بررسی تراکنش های مالی حساب های بانکی متعلق به این تعداد از مالباختگان ارزش مالی پرونده به بیش از

300 میلیون رسیده که این تعداد از شکات و ارزش مالی پرونده کماکان در حال افزایش است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟